به گزارش افکار به نقل از مهر، اسماعیلی کوثری نماینده پیگیری کننده مسائل مربوط به مترو تهران با اعلام این خبر اظهارداشت: بنده از طریق معاونت عمرانی وزارت کشور بحث مربوط به اختصاص یارانه مترو را دنبال می کنم و امیدوارم نتیجه این پیگیری ها اختصاص سریع یارانه مترو باشد.
وی ادامه داد: در این مسیر رایزنی هایی نیز با معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور داریم که یارانه تخصیص داده شده هرچه زودتر در اختیار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

نماینده تهران تصریح کرد: اختصاص یارانه به مترو، اجرای مصوبات مندرج در بودجه سالانه و همچنین بحثاختصاص یک میلیارد دلار به مترو تهران طبق مصوبه مجلس، سه برنامه ای است که در دستور کار ما قرار دارد اما آنچه هم اکنون در جلسات ما با وزارت کشور در اولویت پیگیری قرار دارد همان بحثمربوط به تخصیص سریع یارانه مترو است.

کوثری در پاسخ به این سئوال که موضوع مربوط به اجرای مصوبه مجلس و تخصیص اعتبار مترو به کجا کشیده شد، گفت: پیگیری های ما در این بخش هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است.

پیش از این مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران از صدور دستور پرداخت یارانه بلیط مترو و اتوبوس و بودجه عمرانی از سوی دولت خبر داده بود.