اقوام ایران همواره در کنار هم هستند

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جشنواره «ایران عزیز» اتحاد را رمز همیشگی اقوام ایرانی دانست و افزود: یکی از بارزترین خصوصیت‌های اقوام ایرانی این است که با تمام تنوعی که وجود دارد، قرن‌هاست که در کنار هم با محبت و دوستی زندگی می‌کنند.

وی افزود: حتی گاهی می‌بینیم در یک شهر یا استان چندین قوم مختلف در کنار هم با وحدت و دوستی زندگی می‌کنند و همواره در هر شرایطی در کنار هم متحد و صمیمی هستند.

چمران برگزاری جشنواره «ایران عزیز» را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از این دست جشنواره‌ها در تهران در گذشته هم برگزار شده و همواره مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است و این نشان می‌دهد که برگزاری جشنواره اقوام برای مردم به جهت آشنا شدن با اقوام مختلف موثر است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها علاوه براینکه موجب آشنایی مردم با فرهنگ‌های اقوام مختلف می‌شود، زمینه گردشگری را هم فراهم می‌کند. چرا که مخاطبان با ابعادی از زندگی، فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها آشنا می‌شوند که شاید کمتر به آنها پرداخته شده و این موجب می‌شود مخاطبان برای بازدید از شهرهای مختلف برنامه‌ریزی کنند.

چمران در پایان گفت: اقوام ایرانی همواره با هم متحد هستند و حتی درمقابل توطئه‌هایی که در طول تاریخ پیش آمده ایستاده‌اند و همگی به عنوان ایرانی به فرهنگ و کشور خود پایبند بوده‌اند.