ظرفیت پذیرش کنکور ۹۱ اعلام شد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، دكتر ابراهيم خدايي صبح امروز در اولين نشست خبري خود در سمت سرپرست سازمان سنجش با اشاره به برگزاري كنكور سراسري ۹۱ براي دورههاي روزانه، نوبت دوم، نيمه حضوري دانشگاهها و موسسات آموزش عالي، پيام نور، غيرانتفاعي و غيردولتي و دانشگاههاي ويژه فرهنگيان از ۸ تيرماه، گفت: براي شركت در اين آزمون يك ميليون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ نفر ثبتنام كردهاند.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از یک میلیون داوطلب در کنکور ۹۱، گفت: از این تعداد ۶۳۹ هزار و ۹۸۲ داوطلب زن و ۴۲۶ هزار و ۱۵۹ داوطلب مرد ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای هر گروه آزمایشی مختلف کارت ورود به جلسه جداگانه صادر می‌شود، خاطر نشان کرد: بر این ا ساس برای یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۲۹۳ داوطلب کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

زمان برگزاری کنکور گروه‌های آزمایشی پنجگانه

وی با اشاره به برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح روز پنج شنبه ۸ تیرماه، گفت: گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر روز پنجشنبه هشتم تیرماه، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۹ تیرماه، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه ۹ تیرماه و گروه آزمایشی علوم انسانی در روز صبح شنبه ۱۰ تیرماه در سراسر کشور به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

اعلام نتایج اولیه کنکور از نیمه مرداد / آغاز انتخاب رشته مجازین از ۱۷ مرداد

توکلی با بیان اینکه پس از قرائت پاسخنامه‌ها در قرنطینه و محاسبه نمرات خام و تراز شده هر داوطلب نتایج آنان به صورت کارنامه از ۱۵ مردادماه اعلام می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته میتوانند از ۱۷ تا ۲۳ مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتیب تقدم علاقه اقدام کنند.

اعلام نتایج نهایی در نیمه شهریور

مشاور سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتايج نهايي كنكور از ۱۵ تا ۱۷ شهريور ماه در طريق سايت سازمان سنجش خبر داد.