به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، اين زندانی كه در حین خدمت، سرباز وظيفه ديگري را به دلیل فحاشی پس از درگيري فيزيكي با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، با حكم دادگاه نظامي اصفهان به قصاص محكوم شده بود.

با پیگیری‌های مستمر مسئولان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان، ضارب پس از حدود پنج سال حبس با بخشش و رضایت اولیای دم از اعدام نجات پیدا کرد.

شخص محکوم، ضمن ابراز ندامت شدید از اقدام خود، از اولیای دم بخاطر رافت و گذشتشان تشکر کرد و درباره این حادثه گفت: هر شخصی باید عواقب اعمال خود را در نظر داشته باشد. من با همان غرور و گردن‌کشی که قبل از سربازی داشتم وارد پادگان شدم و همین باعثشد که دوست خود را که یک سال هم‌سفره بودیم بر اثر یک لحظه عصبانیت به قتل برسانم.

وی درباره برنامه‌اش برای پس از آزادی از زندان اظهار کرد: تصمیم گرفتم پس از آزادی، زحمات مادرم را جبران کنم و زندگی سالمی داشته باشم و رزق و روزی حلال به دست بیاورم. امیدوارم پس از آزادی سربلند باشم و کاری نکنم که کسانی که برای آزادی‌ام تلاش کرده‌اند از کرده خود پشیمان شوند و اگر روزی مرا دیدند، بگویند که الحمدلله زحمات ما هدر نرفته است.

وی به جوانان هم‌سن خود توصیه کرد: غرور و سرکشی را کنار بگذارید چون دوره قلدری گذشته است. قصد انجام هر کاری را که دارید اول عواقب آن را در نظر بگیرید.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان نیز در این زمینه گفت: با صحبت‌هایی که با خانواده مقتول داشتیم که از قشر ضعیف جامعه هستند و فرزند دیگرشان هم بر اثر این حادثه دچار مشکلات روحی و روانی شده، به لطف خدا پذیرفتند که قاتل را مورد رافت و گذشت خود قرار دهند. این اقدام پدر و مادر مقتول شایسته تقدیر و تجلیل است.


ابراهیم مهرانفر خطاب به محکوم عفو شده گفت: این زندگی دوباره را لطف خدا بدان و با خدای خود عهد کن که تا آخر عمر به بندگانش کمک کنی و به خانواده‌ات مخصوصا مادرت که با دعای خود و پیگیری‌هایش باعثآزادی تو شد، خوبی کنی.