افزایش جریمه‌های رانندگی؛ به‌زودی

سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در سالیان گذشته میزان فوتی‌های حوادث جاده‌ای در حال کاهش بود، اما از سال ۹۵ تا امروز مجدد تعداد فوتی‌های حوادث جاده‌ای در حال افزایش است که نشان می‌دهد اقدامات انجام شده بی اثر یا در خوش بینانه‌ترین حالت کم اثر بوده است.

وی افزود: وضعیت تعداد کشته‌های تصادفات در مقایسه با دنیا وضعیت مناسبی ندارد و باید بهبود پیدا کند.

حسینی گفت: هر کشته تصادف ۵.۸ میلیارد تومان خسارت به همراه دارد و ۷ درصد تولید ناخالصی به خاطر تصادفات جاده‌ای نابود می‌شود.

وی اظهار کرد: راه باید بخشنده باشد و قابلیت این را داشته باشد از انسان دچار خطا شد آن را جبران کند و به شکلی باشد که اجازه تصادف را ندارد در صورتی هم که تصادف به وقوع پیوست خسارات آن را کاهش دهد.

حسینی با بیان اینکه وسیله نقلیه هم مثل راه هم نقش پیشا وقوع و پسا وقوع دارد گفت: یک خودرو با داشتن سیستم‌های ایمنی فعال می‌تواند تا ۸۰ درصد به پیشگیری از وقوع تصادف کمک کند.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: متاسفانه به بهانه حمایت از تولید داخلی داریم به مردم خیانت می‌کنیم، زیرا اعتقاد دارم حمایت از تولید داخلی شامل هر کالایی به جز خودرو می‌شود.

وی افزود: کدام دین و مکتبی این را می‌پذیرد که به قیمت جان انسان از خودرو داخلی حمایت شود.

حسینی با بیان اینکه همه ما به عنوان کاربر ترافیک درک پایینی از خطرات آن داریم گفت: در مورد رانندگی به شدت به پایین بودن درک خطرات رانندگی و رفتار‌های غلط مواجهه هستیم.

افزایش جریمه‌های رانندگی؛ به‌زودی

وی گفت: این رفتار‌های غلط از نبود سیستم کارآمد برای مقابله با این رفتار‌ها ناشب می‌شود.

حسینی با اعلام خبر افزایش جریمه تخلفات رانندگی گفت: به زودی جریمه تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز، مصرف الکل و ... افزایش پیدا می‌کند و حداقل یک میلیون  الی یک میلیون و پانصد هزار تومان می‌شود.