نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۲

فرآیند کنکور دکتری در یک بازه زمانی مشخص برای علاقه مندان به تحصیل در این مقطع برگزار می شود.  آزمون دکتری  بر خلاف کارشناسی و کارشناسی ارشد، علاوه بر آزمون کتبی از مصاحبه علمی نیز برخوردار بوده و متقاضیان می بایست پس از کسب حد نصاب نمره لازم در مصاحبه دکتری شرکت نمایند. سازمان سنجش برای هر یک از مراحل آزمون دکتری نتایجی را در قالب کارنامه ای که حاوی وضعیت علمی و قبولی داوطلب می باشد را منتشر می نماید.

در واقع برای داوطلبان دکتری 1402 دانشگاه های سراسری سه مرحله اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته و نهایی وجود دارد که هر کدام مختص مراحل مختلف این آزمون هستند. به جز مراحل اعلام نتایج اولیه و نهایی دکتری، مابقی مراحل آزمون دکتری دانشگاه آزاد با سراسری (انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد و اعلام نتایج انتخاب رشته) مجزا از یکدیگر برگزار خواهد شد. در ادامه برای اطلاع از زمان و اعلام جواب کنکور دکتری ۱۴۰۲ قصد داریم به بررسی جزئیات اعلام نتایج آزمون دکتری در سه مرحله نتایج اولیه، نتایج انتخاب رشته و نتایج نهایی بپردازیم.

 

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲

سازمان سنجش وظیفه برگزاری کنکور دکتری را بر عهده داشته و چند ماه پس از اتمام برگزاری آن، برای تمام داوطلبان دکتری سراسری و دانشگاه آزاد حاضر در جلسه، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه اولیه آزمون دکتری 1402 منتشر می نماید؛ در این کارنامه اعلام شده که داوطلب در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته شده است.

نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۲

طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سال گذشته نتیجه اولیه دکتری در روز 23 فروردین ماه بر روی سایت سنجش منتشر شد، امسال هم نتیجه اولیه دکتری در دهه اول اردیبهشت روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت. همچنین، می توانید برای اطلاع از زمان دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ عضو کانال تلگرام دکتری هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری هیوا شوید.

زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ در دهه اول اردیبهشت ماه خواهد بود.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری 1402 که در دوره روزانه و غیر روزانه از جمله پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خود گردان و نوبت دوم مجاز به انتخاب رشته شده باشند، باید در زمان مقرر شده توسط سازمان سنجش به سایت این سازمان مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

در صورتی که داوطلبان در زمان اعلام نتایج اولیه دکتری، مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 شده باشند، در انتهای کارنامه اولیه دکتری، کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری آزاد برای آنان درج می شود که با وارد کردن این کد به همراه کد ملی در سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانند به فرم انتخاب رشته دسترسی پیدا کرده و تا 80 کد رشته محل را در آن وارد نمایند.