ترافیک فوق سنگین در ورودی‌های شرقی پایتخت

ایرج کهریزی فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش در پردیس در خصوص وضعیت ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه ، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم، اظهار کرد: عبور وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور هراز سنگین و پرحجم در جریان است و در برخی مناطق این محور با پس‌زدگی بار ترافیکی روبرو هستیم که به سرعت درحال تخلیه شدن است.

وی گفت: هم‌وطنان مطلع باشند که مدیریت زمان سفر میبایست سرلوحه مسافرت قرار بگیرد تا با رعایت این اصل مهم با ترافیک‌های فوق سنگین و ادامه‌دار در محورها مواجه نشوند.

کهریزی ابراز کرد: تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور فیروزکوه فوق سنگین و پرحجم درجریان است و در برخی مناطق این محور مانند اسلام آباد تا گیلاوند شاهد پس زدگی و ایستادگی بار ترافیکی هستیم.

این مقام نظامی تاکید کرد: هم اکنون بار ترافیک فوق سنگین در محور آزادراه تهران_پردیس، محور قدیم جاجرود و قفل شدن فیروزکوه در محدوده گیلاوند هستیم.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران اذعان کرد: در دو محور هراز و فیروزکوه در شرق استان تهران، تردد انواع وسایل نقلیه با کندی و فوق سنگین درجریان است و هموطنان میبایست بازگشت از مسافرت را به روز یکشنبه موکول نکنند و آغاز سفر را بین امروز و روز دوشنبه تقسیم کنند.

وی با بیان اینکه حادثه خاصی و منجر به فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در محورهای شرق استان رخ نداده، تاکید کرد: عبور و مرور وسایل نقلیه از دو دولاین رفت و برگشت محور امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم سنگین و پرحجم در جریان است و هم وطنان به مرور و بدون گره ترافیکی در حال عبور از این محورهای بزرگراهی هستند.

وی با اشاره به حضور صددرصدی عوامل پلیس راه در سطح محورها، عنوان کرد: نیروهای پلیس راه با آماده باش کامل در طول مسیرهای مواصلاتی شرق استان حاضر بوده و نسبت به روان‌سازی ترافیک اقدام می کنند.

کهریزی، خاطرنشان کرد: هموطنان قبل از آغاز بازگشت از سفر وضعیت راه‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها پیگیری کرده و سپس وارد محورها شوند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات در ۲۰ کیلومتری مقاصد مسافران رخ می دهد، تاکید کرد: هم وطنان میتوانند با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت و انحراف به چپ، رعایت فاصله طولی مناسب نسبت به خودروهای جلویی، استراحت کافی قبل و در حین مسافرت، صبر و شکیبایی در هنگام رانندگی و با رعایت حقوق شهروندی سفری ایمن و بدون خطر را برای خود و دیگر هم‌وطنانمان رقم بزنند.