لزوم انجام آموزش‌های مرتبط با HIV ‌از سن بلوغ

به گزارش افکار نیوز،دكتر مجيد رضازاده در گفتوگو با ايسنا ، با بيان اينكه علايم و عوارض موج سوم ايدز در جامعه در حال ظاهر شدن است، اظهار كرد: اين در حالي است كه در چند سال گذشته به طور مرتب در اين زمينه هشدار داده شده و بايد براي پيشگيري از اين مسئله اقدامات جدي صورت بگيرد چرا كه در غير اين صورت نميتوان آنرا كنترل كرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کنترل موج سوم ایدز بسیار دشوارتر از موج دوم است، خاطرنشان کرد: موج سوم گروه‌های بیشتری از جامعه را تحت الشعاع خود قرار داده است. ضمن اینکه تابوی رابطه جنسی سنگین‌تر از اعتیاد بوده لذا تلاش‌ها برای شناسایی و کنترل آن دشوارتر است.

دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور در ادامه تصریح کرد: لازمه کنترل موج سوم ایدز آموزش‌های گسترده به تمام سطوح جامعه است و باید آموزش‌ها از سن بلوغ شروع و تا زمان ازدواج ادامه داد.

رضازاده در پايان با اشاره به حذف روز ايدز از تقويم رسمي كشور عنوان كرد: وجود يك روز در تقويم ملي كشور سبب توجه بيشتر سياستگذاران، برنامه ريزان و مديران ارشد به آن مقوله ميشد و با حذف روز HIV فرصتها براي سياستگذاري و برنامهريزي و در پي آن اختصاص بودجه به آن كاهش مييابد.