شورای ششم نخستین پارلمانی که طرحی برای اهدای عضو تصویب کرد/ شهرداری  تهران بستر فرهنگ سازی اهدای عضو  را فراهم کند

مهدی  پیرهادی به مناسبت روز ملی اهدای عضو یادآور شد: شورای اسلامی شهر تهران در این دوره برای نخستین بار به موضوع اهدای عضو به طور جدی پرداخته و طرح تکریم و نکوداشت خانواده‌های جان بخش اهدا کننده اعضای پیوندی را تصویب کرده است.

وی با اشاره به آمار انجمن اهدای عضو ایرانیان، اظهار داشت: جمعیت کشور در سال 1400 حدود 84 میلیون نفر بوده و  16 

 هزار نفر بر اثر مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده و حدود 5 تا 8 هزار مرگ مغزی در سال اتفاق افتاده است.

پیرهادی افزود: بر اساس این آمار در حالیکه 2  هزار و 500  تا 4 هزار عضو قابل اهدا بوده است اما  تنها حدود یکهزار اهدای عضو انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعداد بیماران نیازمند به عضو پیوندی در کشور گفت: بیش از 25  هزار نفر نیازمند پیوند عضو هستند و روزانه بر اثر عدم اهدای عضو 7  تا 10  نفر نیازمند به دریافت عضو پیوندی، فوت می کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به وضعیت اهدای عضو، اظهار داشت: در اهدای عضو رتبه 30 در جهان را داریم که باید برای بهبود این رتبه و کاهش مرگ و میر بر اثر عدم اهدای عضو، تلاش کنیم.

شورای ششم نخستین پارلمانی که طرحی برای اهدای عضو تصویب کرد/ شهرداری  تهران بستر فرهنگ سازی اهدای عضو  را فراهم کند

پیرهادی با اشاره به طرح شورای شهر برای تکریم و نکوداشت خانواده‌های جان بخش اهدا کننده اعضای پیوندی خاطر نشان کرد: به منظور کاهش مرگ و میر شهروندان نیازمند دریافت عضو، شورای شهر این طرح را تصویب کرد و شهرداری تهران نیز باید بستر سازی آموزش و فرهنگ سازی اهدای عضو را فراهم کند.