این روحانی در ایران پرطرفدار شد! | گربه در آغوش روحانی محبوب

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: یک روحانی در ایران، طرفداران زیادی از جوانان را در اینستاگرام جذب کرده است، سیدمهدی طباطبایی این کار را با نجات سگ‌های خیابانی انجام داده است.

طباطبایی به طور مرتب - برای بیش از ۹۰۰۰۰ دنبال کننده خود در اینستاگرام- داستان‌های دلخراشی از سگ‌های مورد آزار و بی توجهی که در پناهگاه خود از آن‌ها مراقبت کرده است، منتشر می‌کند. طرفداران جوان او در صدها کامنتی که او تقریباً در هر پست دریافت می‌کند، از اقدامات او تمجید می‌کنند.

این روحانی در ایران پرطرفدار شد! | گربه در آغوش روحانی محبوب

اسلام حیوان آزاری را ممنوع کرده و اطعام نیازمندان را ترویج می‌کند. در سراسر خاورمیانه، مردم غذا و آب را برای گربه‌های ولگرد که اغلب در حال سرگردانی در داخل و خارج ساختمان‌های عمومی دیده می‌شوند، می‌گذارند.

این رسانه مدعی شد هنگامی که تصاویری از او در حال مراقبت از سگ‌ها در حالی که لباس روحانیت بر تن داشت منتشر شد، او خلع لباس شده است البته این حکم بعداً به حالت تعلیق درآمد، اما او همچنان محتاط است. طباطبایی این روزها در بهشت بامک، پناهگاهی که دو سال پیش تأسیس کرد، هنگام نگهداری از سگ‌ها و تمیز کردن لانه‌های آن‌ها، لباس‌های معمولی می‌پوشد.

وی گفت: ما سگ‌های معلولی را می‌پذیریم که نمی‌توانند در طبیعت زنده بمانند و برای یافتن سرپرست مشکل دارند. بسیاری از آن‌ها سگ‌هایی هستند که من شخصاً به سلامت از آن‌ها پرستاری کرده‌ام. آن‌ها تا زمانی که به طور کامل بهبود یابند و قدرت خود را بازیابند، اینجا می‌مانند.

این روحانی در ایران پرطرفدار شد! | گربه در آغوش روحانی محبوب

طباطبایی متکی به کمک‌های دوستداران حیوانات در ایران و خارج از کشور است. او می‌گوید که منابع مالی موجود برای چنین پیگیری‌هایی در سال‌های اخیر با تشدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای مورد مناقشه ایران، خشک شده است. سیستم بانکی کشور تقریباً به طور کامل از دنیای خارج جدا شده است و انتقال وجوه را بسیار دشوار می‌کند.

در داخل ایران، با سقوط پول محلی به پایین‌ترین سطح خود در سال گذشته، اقتصاد دچار رکود شده است. با توجه به اینکه بسیاری از ایرانیان برای گذراندن زندگی خود در تلاش هستند، چیزی برای دوستان پشمالو این روحانی باقی نمانده است.

این روحانی در ایران پرطرفدار شد! | گربه در آغوش روحانی محبوب

طباطبایی گفت: من از دولت‌های غربی، به‌ویژه دولت آمریکا و سایر کشورهایی که می‌توانند بر رفع تحریم‌ها تأثیر بگذارند، درخواست می‌کنم که برای سازمان‌هایی مانند ما که در تلاش‌های بشردوستانه و صلح‌آمیز هستند، استثنا قائل شوند.وی افزود: با اجازه دادن به ما برای ایجاد حساب‌های بانکی و تأیید هویت خود، می‌توانیم از افراد و موسسات خیریه خارج از کشور کمک دریافت کنیم.او همچنین به تغییر در داخل ایران امیدوار است، به ویژه، لغو ممنوعیت سگ‌گردی در پارک‌ها.طباطبایی گفت: صاحبان حیوانات خانگی باید سگ‌ها و سایر حیوانات خانگی خود را برای پیاده روی بیرون ببرند. متأسفانه، ما هنوز قوانینی برای حمایت از حقوق حیوانات نداریم و هیچ مقرراتی برای جلوگیری از ظلم به حیوانات وجود ندارد.

این روحانی در ایران پرطرفدار شد! | گربه در آغوش روحانی محبوب

با وجود تنش‌های اخیر، طباطبایی همچنان چهره‌ای دوست داشتنی برای بسیاری است. زهرا اخیرا توله سگی را در حال مرگ در کنار جاده پیدا کرده است. روحانی مهربان اولین کسی بود که به فکر کمک به سگ کوچک بود. زهرا می‌گوید: من فکر می‌کنم او یک فرشته است، بیش از یک انسان، من نمی‌توانم آن را با کلمات بیان کنم.