تلويزيون در حالي به پخش تصاويري همزمان از عزاداري روز عاشورا در كربلاي معلي و كشورمان اقدام كرد كه تاسوعا و عاشوراي حسيني در كشورمان يك روز زودتر از عراق برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ تلویزیون در محرم امسال ضمن پخش تصاویری از عزاداری مردم کشورمان در روز عاشورا، به طور همزمان عزاداری شیعیان در کربلا را روی آنتن برد و معمولا عبارت «کربلا هم‌ اکنون» را در زیر تصاویر حک می‌کرد.

اما نکته قابل توجه در تصاویری بود که روز عاشورا پخش کرد که در آن به وضوح خلوت بودن بین‌الحرمین نسبت به عاشوراهای دیگر نمایان بود، اما هیچ گاه گویندگان و خبرنگاران صدا و سیما اعلام نکردند که در عراق یک روز پس از ایران عاشورا است.

حتی گزارشگر اعزامی صدا و سیما به کربلای معلی در روز عاشورا در پلاتویی که در بعد از ظهر این روز از سیما پخش شد به بیان نکاتی مبنی بر این پرداخت که کربلا نیز در روز عاشورا مثل سایر شهرها غرق در ماتم است، این در حالی است که به دلیل تفاوت در افق کشورهای مختلف، مراسم

گزارشگر صدا و سیما در گزارش مستقیمش از کربلا به طور تلویحی بیان کرد که عراق نیز همزمان با ایران در روز عاشورا به سر می‌برد و تصاویر ارسالی مربوط به مراسم عاشورای حسینی در کربلاست.

صدا و سيما همچنين در بخشهاي مختلف خبري و در پخش تصاوير زنده از كربلا اين مطلب را ناديده گرفت و تنها به اين موضوع اشاره كرد كه كربلا نيز مانند ساير شهرها در تاسوعا و عاشوراي حسيني عزادار بوده است و حتي گهگاه از تصاوير عاشوراي سالهاي قبل استفاده ميكرد بدون اين كه اعلام كند، تصاوير آرشيوي است.