آغازثبت نام آزمون اعزام فرهنگیان به خارج ازامروز

به گزارش افکار نیوز،عبدالامير عرفي در گفتوگو با ايسنا ، با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون اعزام به خارج فرهنگيان گفت: دستور العمل ثبت نام فرهنگيان در اين آزمون به استانها ارسال شده است و در آن شيوهنامه و ضوابط نيروي انساني مورد نيازي كه به خارج اعزام خواهد شد، عنوان شده است.

وی افزود: در این دستور العمل شرایط عمومی و اختصاصی برای فرهنگیان متقاضی شرکت در آزمون اعزام درج شده که داشتن حداقل ۱۰ سال و حداکثر ۲۶ سال سابقه خدمت برای فرهنگیان دارای مدرک لیسانس و همچنین دارا بودن ۲۸ سال سابقه خدمت بر اساس حکم کارگزینی برای دارندگان مدرک فوق لیسانس از جمله شرایط عمومی ثبت نام در این آزمون است.

وی همچنین گفت: شرایط اختصاصی نیز برای متقاضیان مشخص شده از جمله داشتن ۱۲ سال سابقه مدیریت برای مدیران آموزشی، داشتن حداقل پنج سال سابقه تدریس برای دبیران، معلمان، مشاوران و مربیان پرورشی که سه سال آن باید تدریس متوالی باشد، بخشی از این شرایط است.

عرفی تاکید کرد: ثبت نام برای آزمون از امروز آغاز شده و تا ۱۹ تیر ماه ادامه خواهد داشت و متقاضیان باید کارت اعتباری ثبت نام در آزمون را از ادارات سنجش استان محل خدمت خود دریافت کنند.

به گفته رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش، آزمون اعزام به خارج فرهنگیان سوم شهریور امسال برگزار خواهد شد و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار نفر از فرهنگیان در این آزمون شرکت کنند.

عرفی خاطر نشان کرد: پس از اتمام فرایند آزمون، نتایج به مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود. همچنین پس از انجام مصاحبه و گزینش، نتایج نهایی آزمون اعلام خواهد شد.

به گفته عرفي، پذيرفته شدگان آزمون اعزام به خارج فرهنگيان در سال جاري، پس از ساماندهي نيروها در سال ۹۲ به كشورهايي كه جمهوري اسلامي ايران در آنها مدرسه دارد، اعزام خواهند شد.