شناسایی نوع جدیدی از افسردگی برای بهبود روند درمان بیماری ها

محققان دانشگاه استنفورد از بررسی ها، آزمایش های مبتنی بر مصرف دارو و اسناد تصویربرداری از مغز برای ترسیم اختلالات شناختی استفاده کردند که با رفتار هایی مانند دشواری در برنامه ریزی برای آینده، عدم کنترل خود، تمرکز ضعیف و سایر مسائل مربوط به عملکرد اجرایی مشخص می شود.

مشکلات مربوط به عملکرد اجرایی از مدتی قبل به عنوان عامل اساسی تشدید اختلال افسردگی شناخته شده است و دانشمندان استدلال می کنند که برای 27 درصد از مبتلایان، این مسئله غالب است و اکثر دارو های فعلی این مشکل را حل نمی کنند. حدود پنج میلیون نفر تنها در ایالات متحده مبتلا به افسردگی هستند.

لین ویلیامز، نویسنده ارشد و استاد روانپزشکی و علوم رفتاری، می گوید: «افسردگی در افراد مختلف به روش های متفاوتی بروز می کند، اما یافتن اشتراک ها – مانند نمونه های مشابه عملکرد مغز – به متخصصان پزشکی کمک می کند تا با شخصی کردن مراقبت ها، به طور مؤثری شرکت کنندگان را درمان کنند.»

برای تکمیل این مطالعه، به 1008 بزرگسال مبتلا به اختلال افسردگی اساسی که دارو مصرف نمی کردند، یکی از سه داروی ضد افسردگی رایج داده شد - اسیتالوپرام (معروف به Lexapro) و سرترالین (Zoloft) که روی سروتونین اثر می کند و ونلافاکسین-XR (Effexor) که روی سروتونین و نوراپی نفرین اثر می کند.. در پایان هشت هفته، 712 شرکت کننده مطالعه را تکمیل کردند. همچنین اطلاعات ام آر آی این افراد هم بررسی شد.

دکتر لورا هک، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار روانپزشکی و علوم رفتاری، گفت: «این مطالعه بسیار مهم است، زیرا روانپزشکان ابزار های اندازه گیری کمی برای تشخیص افسردگی و کمک به تصمیم گیری در مورد درمان دارند و بیشتر به مشاهدات و گزارش های شخصی تکیه می کنند. تصویربرداری در حین انجام وظایف شناختی در مطالعات درمان افسردگی نسبتاً جدید است.»

از این رو، محققان امیدوارند بتوان آزمایش هایی را برای تشخیص این اختلال و تغییر درمان به منظور تطابق بیشتر با این زیرگروه اختلال افسردگی اساسی ایجاد کرد.

افسردگی



پژوهشگران امیدوارند با استفاده از درمان های مختلف مانند تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS) و درمان رفتاری شناختی (CBT) و همچنین سایر دارو ها مانند گوانفاسین که معمولاً برای درمان نقص توجه به کار می رود، مطالعات بیشتری بر روی افراد مبتلا به افسردگی انجام دهند و رویداد هایی مانند خودکشی را کاهش دهند.