آمادگی صدور ویزا در مرز خسروی برای زائران اربعین

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: خدمت به زائران اربعین توفیق و افتخار بزرگی است که نصیب کارگزاران نظام و مسؤولان کشور از جمله استان‌های مرزی شده است و باید آن را قدر بدانیم.

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای موضوع اربعین باید شبانه‌روز پای کار باشند، گفت: همه باید به وظایف خود در قبال زوار حسینی (ع) عمل کنند تا این مراسم به بهترین شکل برگزار و زائران با فراغ بال به این سفر معنوی اعزام و به سلامت نیز بازگردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از پلیس به عنوان مرکز خدمات‌رسانی به زائران اربعین یاد و با بیان اینکه دیگر دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان باید با انتظامی استان هماهنگ و هر زمانی که لازم شد پای کار باشند و زیرساخت‌های لازم را برای خدمات‌دهی به زوار فراهم کنند، تاکید کرد: پلیس اجازه نمی‌دهد لذت این سفر معنوی در کام زائران به خاطر کم کاری و کوتاهی دیگر دستگاه‌ها تلخ شده و در طول سفر با مشقت و سختی روبه رو شوند.

وی، در ادامه به بخشی از وظایف پلیس در برنامه اربعین اشاره و اظهار کرد: کنترل جمعیت، پیشگیری از وقوع و کشف جرم، رصد و پایش خودروها از مبدا تا مقصد و پشتیبانی از نیروهای عمل کننده از جمله آن‌هاست که برای همه آن‌ها آمادگی لازم وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به درگیر بودن بخش زیادی از یگان‌های مختلف انتظامی در ماموریت اربعین به خاطر گستردگی کار، پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن را مورد تاکید قرار داد و گفت: یگان ویژه، پلیس‌های راه و راهور، ماموران انتظامی و نیروهای مرزبانی همه باید ید واحده‌ای باشند و تحت نظر قرارگاه اربعین خدمات لازم را به زائران ارائه کنند.

حاجیان با اشاره به مشخص بودن وظایف هر کدام از بخش‌های انتظامی شامل فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها، پلیس‌های تخصصی و معاونت‌ها و... گفت: با توجه به مشخص بودن شرح وظیفه هر کدام آن‌ها، قصور و کم کاری از هیچ یگانی پذیرفته نیست.

خسروی

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه آمادگی صدور ویزا در مرز خسروی برای زائران اربعین وجود دارد، از فعال بودن ۵۲ گیت در این پایانه خبر داد، گفت: باید آمادگی افزایش این تعداد تا ۱۰۰ گیت را هم فراهم کنیم.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی پارکینگ‌ها نیز تاکید کرد و گفت: بلوک‌بندی و قطعه‌بندی آن‌ها برای سهولت در کار زائران و اینکه پس از بازگشت از سفر به راحتی بتوانند خودرو خود را پیدا کنند ضروری است.

حاجیان یادآور شد: نصب دوربین‌های پلاک‌خوان و ارسال پیامک به صاحب خودرو در خصوص محل پارک خودرو نیز کار خوبی است که تلاش می‌کنیم انجام گیرد.

رئیس پلیس کرمانشاه همچنین با اشاره به نقش مهم معاونت فرهنگی اجتماعی در ایام اربعین حسینی، گفت: طراحی بنر و پوسترها، تبلیغات محیطی، ارسال پیامک‌های انبوه با موضوعات مختلف از حوزه‌های آموزشی، هشداری، معنوی و ... از جمله اقداماتی است که توسط این معاونت باید صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر حفظ شأن و کرامت ماموران پلیس در ماموریت عظیم اربعین تاکید کرد و گفت: هرچند همکاران حاضر در این ماموریت با اعتقاد قلبی و به خاطر عشق و ارادتی که نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند به انجام وظیفه می‌پردازند اما فرماندهان و مسؤولان انتظامی نیز وظیفه دارند شرایط و امکات رفاهی لازم برای آن ها را فراهم کنند.

حاجیان خاطرنشان کرد: حفظ سلامت و شأن و کرامت نیروهای پلیس امری واجب است که برعهده فرماندهان آن‌ها قرار دارد، موضوعی که اگر رعایت شود ارائه خدمات به زائران حضرت امام حسین (ع) به شکل بسیار بهتری انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، خدمت به زائران اربعین را افتخار و سعادتی بزرگ دانست و گفت: همه ما خادم زائران امام حسین (ع) هستیم و به این خدمت هم افتخار می‌کنیم.

وی زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بهترین خلق جهان معرفی کرد و گفت: بر همه واجب و لازم است که بهترین خدمات را به این عزیزان که بهترین مخلوقات هستند ارائه کنیم.

سردار حاجیان در پایان، گفت: به فضل الهی و با تلاش شبانه‌روزی سعی خواهیم کرد خادم خوبی برای زائران امام حسین (ع) باشیم و در مراسم امسال متفاوت‌تر و بهتر از سال‌های گذشته به این عزیزان خدمات گسترده‌ای ارائه کنیم تا ان‌شاءالله مورد رضایت خداوند متعال و حضرت اباعبدالله (ع) قرار گیرد.