برپایی مواکب دانش‌آموزی در مسیر پیاده‌روی اربعین

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی درخصوص برنامه وزارت آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: فعالیت‌های تابستانه امسال وزارتخانه با شعار «تربیت بدون توقف» شروع شد و الان هم در حال ثبت‌نام و شروع فعالیت‌ها هستیم.

وی هم‌افزایی کلیه نهاد‌های تربیتی را به عنوان اولین ویژگی فعالیت‌های تابستانه امسال وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: با دستور معاون اول رئیس جمهور، تمامی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بسیج محلات، شهرداری‌ها و دیگر کانون‌هایی که کار تربیتی انجام می‌دهند فعالیت‌ها را به صورت هم‌افزا انجام می‌دهند و فضا‌های آموزش و پرورش به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۳۰ هزار پایگاه تابستانی با توجه به اتمام محدودیت‌های کرونایی و شور و شوق دانش‌آموزان تشکیل خواهد شد.

وی گفت: ۲۵ هزار پایگاه تا چند روز گذشته شکل گرفته و طبق پیش‌بینی‌ها چهار میلیون دانش آموز با شرکت در این فضا تابستان خود را سپری خواهند کرد.

پورثانی با بیان این که این پایگاه‌های تابستانی در کانون‌های فرهنگی تربیتی هر منطقه، مدارس، اردوگاه‌ها، پژوهش سرا‌ها و مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش برپا می‌شود، عنوان کرد: کلاس‌های این پایگاه‌های تابستانی بسیار متنوع بوده و تمام هنر‌های دستی، تجسمی، آوایی، نمایشی و علمی را شامل می‌شود.

به گفته وی فعالیت‌های آموزش و پرورش فقط به ۹ ماه تحصیلی محدود نمی‌شود و برای همین هم شعار «تربیت بدون توقف» را برای فعالیت‌های تابستانه امسال انتخاب شده است.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش درمورد نحوه گزینش و انتخاب مربیان هنری در این برنامه‌های تابستانه گفت: اولویت نخست ما برای همکاری در این برنامه‌ها، همکاران فرهنگی و دانشجو معلمان هستند و اولویت دوم اعضای نهاد‌های تربیتی مانند بسیج هستند که سابقه کار تربیتی با دانش آموزان را داشته باشند. اولویت سوم ما مبلغان و سرباز معلمان آزاد و اولویت چهارم هم افراد دارای سابقه قابل قبول در رشته‌های فرهنگی، هنری و ورزشی هستند که طی پروسه‌ای وارد می‌شوند و در پایگاه‌های تابستانی به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

پورثانی گفت: ما در کنار کار‌های عمومی، موضوع پرورش نخبگانی و استعداد‌های دانش آموزی را نیز به صورت جدی دنبال می‌کنیم و چهار پنج طرح ویژه هم در دستورکار داریم. تابستان امسال برای اولین بار، مجوز اردوی دانش آموزی اربعین حسینی گرفته خواهد شد و علاوه بر شرکت دانش آموزان در پیاده روی اربعین حسینی به صورت اردویی، برپایی مواکب دانش آموزی در مرز‌های ایران و مسیر نجف کربلا را نیز خواهیم داشت.

برپایی مواکب دانش‌آموزی در مسیر پیاده‌روی اربعین