چگونه تور همراه با خدمات توریستی گردش در شهر بخریم؟

به هر وب سایت گردشگری که مراجعه کنیم، با طیف گسترده‌ای از تور‌های سفر و انواع ان‌ها روبه‌رو می‌شویم. اگر شما نیز جز آن دسته از افراد خوش سفر باشید، ممکن است برای انتخاب تور گردشگری خود دچار چالش شوید. نگران نباشید، ما در این مقاله همه راهکار‌های لازم برای خرید تور‌های گوناگون را توضیح می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

خرید تور گردشگری از طریق وب سایت‌های اینترنتی معتبر

احتمالا همه شما درباره خرید تور‌های اینترنتی شنیده‌اید. بسیاری از آژانس‌های گردشگری به‌صورت آنلاین تور‌های گردشگری را می‌فروشند. شما می‌توانید این نوع تور‌ها را از وب سایت‌های مطرح تهیه کنید. اما مهمترین نکته در خرید این تور‌ها این است که شما به عنوان خریدار، از معتبر بودن این وب سایت‌ها و آژانس‌های آنلاین مطمئن باشید. شما می‌توانید با مراجعه به اینماد سایت و دیگر اطلاعات درج شده، از معتبر بودن وب سایت موردنظر اطمینان حاصل نمایید.

قیمت تور‌های گردشگری

همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ ارزانی بدون دلیل نیست. برای خرید تور گردشگری نسبت به قیمت‌های پایین و کم، هوشیارانه عمل کنید؛ چرا که بعضی از وب سایت‌ها با این ترفند، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. لازم است بدانید قیمت تور و بلیط‌ها با نوسات ارز قابل تغییر است.

از طرفی برخی از شرکت‌ها نامعتبر با ارسال پیامک‌هایی مسافران را با قیمت ارزان به سمت خود جذب می‌کنند؛ اما درست در زمان‌های آخر پرواز، از مسافرین بنابه دلایل مختلف هزینه‌های بالایی را می‌گیرند.

برخی از عوامل کاربردی مثل نوع هتل، ساعت پرواز، روز پرواز، محل قرارگیری و موقعیت مکانی مسافران در تعیین قیمت دخیل هستند.

چگونه تور همراه با خدمات توریستی گردش در شهر بخریم؟

قبل از شروع سفر از تمامی جزئیات باخبر شوید

بهتر است قبل از شروع از همه اخبار و شرایط تور خود اگاهی کسب کنید. راهنمای سفر، انفرادی یا دسته جمعی بودن سفر، موقعیت مکانی فرودگاه و ساعتی که به مقصد می‌رسید، از مهم‌ترین نکاتی است که شما به‌عنوان یک مسافر باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

نکته مهم: وضعیت تور‌های داخلی و خارجی از نظر امکانات با یکدیگر متفاوت هستند. در بیشتر مواقع تور‌های داخلی به‌صورت گروهی یا دسته جمعی برگزار می‌شود. در مورد تور‌های خارجی باید بگوییم که اکثر آژانس‌های فروش بلیط واسطه هستند و مسئولیت گشت‌های شهری را برعهده ندارند.

بهتر است قبل از خرید بلیط و تور خود، با مشاورین آژانس‌های هواپیمایی مشورت کنید تا از وضعیت تور‌ها مطلع شوید. برای مثال در بلیط استانبول به تهران  یا بلیط تهران استانبول برخی از تور‌ها همراه برنامه گردشگری هستند؛ اما نوع دیگری از آن‌ها فقط مسئولیت انتقال فرد از مبدا به مقصد را بر عهده دارند.

یکی از نکاتی که باید نسبت به آن حساس باشید، بیمه مسافران است. شما با داشتن بیمه مسافریتی درصورت بروز هرگونه حادثه و اتفاق قید شده در قرارداد، می‌توانید به‌صورت قانونی پیگیری کنید. بعضی از افراد سود جو در شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش بلیط و تور‌های گردشگری می‌کنند؛ باید دقت کنید این افراد هیچگونه بیمه‌ای برای مسافران درنظر نمی‌گیرند و مسئولیت هر اتفاقی بر گردن شماست.

همچنین به یاد داشته باشید آژانس‌های هواپیمایی موظف هستند قرارداد‌های استانداردی برای شما ارسال کنند تا شما به‌عنوان مسافر از همه اخبار و جزئیات مثل کنسلی تور آگاه شوید.

03

تور‌های گردشگری گروهی

دسته جمعی سفر کردن یکی از روش‌های جالب برای گردشگری است. شما می‌توانید در این گونه سفر‌ها از اتاق‌های چند تخته استفاده و برای هزینه‌های غیرضروری خود صرفه‌جویی کنید. همه هزینه‌های اتاق، اقامت و... در حین سفر بین افراد گروه تقسیم می‌شود؛ این گونه شما می‌توانید یک تور مسافرتی ارزان قیمت را تجربه کنید.

از کجا تور ارزان قیمت بخریم؟

بیشتر مردم تمایل دارند برای تغییر روحیه خود به مسافرت بروند؛ اما در اکثر موارد این افراد با هزینه‌های هنگفت روبه‌رو می‌شوند. بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه و مقرون به صرفه بودن سفر، از تور‌های گروهی استفاده کنید تا برخی از هزینه‌های سفر شما بین تعداد اعضا تقسیم شود و بتوانید هزینه‌های خود را صرف موارد دیگری کنید.

نتیجه‌گیری

تا اینجا با مباحث کلی خرید تور گردشگری آشنا شدید. اکثر تور‌های داخلی همراه تور گشت در شهر هستند. در مورد تور‌های خارجی باید بگوییم بعضی از این نوع تور‌ها مسئولیت گشت در شهر را بر عهده ندارند و فقط شما را تا مقصد موردنظر همراهی می‌کنند.

بهتر است برای خرید بلیط و تور‌های خود از وب سایت‌های آنلاین استفاده کنید تا بتوانید از شرایط قانونی مثل بیمه مسافران و راهنمای سفر بهره‌مند شوید. درصد زیادی از بلیط‌هایی که در شبکه اجتماعی به فروش می‌رسند، معتبر نبوده و ممکن است شما را درگیر مشکلاتی کنند. برای مشاهده قیمت تورها و اطلاع از آخرین وضعیت رزرو، به سایت علی بابا مراجعه کنید تا بتوانید بلیط موردنظر خود را بخرید.