احداثباغ کتاب تهران اوایل سال آینده به اتمام می رسد

به گزارش افکار به نقل از سما ، معاون اجتماعی ، فرهنگی شهرداری تهران گفت : احداث پروژه باغ کتاب از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری کامل می رسد و در این محل نمایشگاه دائمی کتاب نیز دایر میشود که در طول سال در حوزههای متعدد تخصصی ، کتاب های مختلف ایرانی و خارجی را عرضه میکند.
محمد هادی ایازی با اعلام اینکه اوایل سال آینده باغ کتاب تهران به طور کامل به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: احداثباغ موزه کتاب تهران در زیربنایی با وسعت ۴۰ هزار متر پیش بینی شده، ضمن این که برای این مجموعه هم فضای بسته نمایشگاهی و هم فضای باز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سرعت پیشرفت کار احداثباغ موزه کتاب در زمین‌های عباس آباد بالا بوده و این طرح از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار است که در این راستا امیدواریم با توجه به تمهیداتی که پیش‌بینی شده، اوایل سال آینده شاهد اتمام وبهره برداری از این پروژه باشیم.

معاون اجتماعی، فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در طول سال همواره نمایشگاه‌های مختلف کتاب در تهران برگزار می‌شود، عنوان کرد: نمایشگاه‌های کتاب در باغ موزه کتاب به این معنا طراحی شده‌اند که هر کدام مربوط به موضوعات مختلف از قبیل تاریخ، کتاب‌های علوم پایه، علوم پزشکی هستند و به طور جداگانه نیز در هر دوره برگزار خواهند شد.

ایازی گفت: در باغ موزه کتاب تهران، تالارهای متعدد و مخازن کتاب نیز ایجاد می‌شود که از تالارها می‌توانیم برای برگزاری نمایشگاه‌های متفاوت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باغ موزه کتاب به نحوی طراحی شده تا به فضای سبز آن محوطه آسیبی وارد نشود و روی این مجموعه نیز مجددا به فضای سبز تبدیل خواهد شد تا شهروندان تهرانی بتوانند از فضای سبز محل استفاده کنند.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با بیان این مطلب که برای احداثباغ موزه کتاب تامین اعتبارهای لازم در سال جاری صورت گرفته و اعتبار آن در اعتبارات مصوب شورای اسلامی شهر تهران نیز قرار دارد، خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به تامین اعتبارات، بتوانیم احداثاین مجموعه بزرگ فرهنگی را به زودی به اتمام رسانیم.

ایازی خاطرنشان کرد: در این محل نمایشگاه دائمی کتاب نیز دایر می‌شود که در طول سال در حوزه‌های متعدد تخصصی، کتاب‌ های مختلف ایرانی و خارجی را عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم همواره در طول برگزاری نمایشگاه کتاب برای خرید اشتیاق دارند، افزود: برپایی این نمایشگاه با توجه به اینکه در طول سال انجام می‌شود آن فشار مربوط به نمایشگاه‌های کتاب را ندارد و شهروندان به راحتی می‌توانند از این نمایشگاه‌ها دیدن کنند، و با بهره برداری از این مجموعه فرصت حضور حوزه‌های تخصصی مختلف در این نمایشگاه‌ها فراهم می‌شود.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به مجاورت باغ کتاب با کتابخانه ملی و مجموعه فرهنگستان‌ها، گفت: وجود این مراکز در نزدیکی باغ کتاب این شرایط را فراهم می‌کند تا یک کار ویژه مشترک با این مراکز انجام دهیم و همچنین از توان این مجموعه‌ها نیز بهره‌مند شویم.

اکبر تشکری نیا نیز در گفت و گو با خبرنگار " تهران سما " در مورد چگونگی وضعیت باغ کتاب و زمان بهره برداری این پروژه اظهار کرد: باغ کتاب تهران با زیر بنایی در حدود ۴۰ هزار متر مربع دارای فضاهای اداری - تفریحی شامل، رستوران، فضای کودک و نوجوان و فضاهای چند منظوره بوده و علاوه بر آن ۵ تالار نمایش که شامل یک تالار هزار نفره برای اجرای تئاتر و ۴ سالن کوچکتر با ظرفیت های ۲۰۰ و ۱۰۰ نفر در آن دیده شده است، در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: احداثفضاهای نمایشگاهی در ۱۱ بخش برای موضوعات مختلف در باغ کتاب دیده شده و هم اکنون وضعیت احداثآن ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که طبق برنامه زمان بندی شده در نیمه اول سال ۹۰ به بهره برداری کامل می رسد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران افزود: استفاده از مصالح مرغوب و بهره گیری از تکنولوژی روز در احداثاین پروژه و رعایت صرفه و صلاح شهرداری جهت اتمام پروژه با حداقل قیمت تمام شده از ویژگیهای این پروژه است.

تشکری نیا خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت پیشرفت فیزیکی احداثباغ کتاب مطلوب بوده و اوایل سال آینده کار به اتمام رسیده و این مجموعه فرهنگی بزرگ به شهروندان تهرانی وهموطنان تقدیم خواهد شد.