با این غذای کودکانه بزرگ‌ترها را شگفت‌زده کنید

این غذا در واقع شبیه به سینه مرغ سوخاری است که داخل آن با کلی مواد مقوی و خوشمزه پر شده. شما هم اگر می‌خواهید میز غذایتان متفاوت باشد، بد نیست گاهی به غذاهای معمولی‌نمای کودکانه بدهید مانند همین اسکالپ.

مواد لازم 

یک عدد سینه مرغ کامل

۲ عدد تخم‌مرغ

۲ ق س جعفری ریز شده

۲ عدد گردوی خرد شده

یک ق س زرشک

۱۰۰ گرم قارچ خرد شده

۱۰۰ گرم پنیر پیتزا رنده شده

یک ق س سس خردل

۱۵۰ گرم آرد سفید

۱۵۰ گرم آرد سوخاری

یک ق س پودر پاپریکا

۴ ق س روغن مایع

نمک به مقدار لازم

یک عدد زرده تخم‌مرغ

۱. سینه مرغ را از وسط به دو نیم برش داده و از هم جدا کنید. حالا یکی از تکه‌ها را برداشته و مقطع آن را به صورت طولی از یک طرف با چاقوی تیز برش بزنید؛ طوری که وسط آن جا برای مواد داخل اسکالپ باز شود. داخل برش را با کمی سس خردل و نمک مزه‌دار کنید.

۲. مواد داخل اسکالپ (جعفری، گردو، زرشک، قارچ و سس خردل) را داخل ظرف پیرکس قرار داده درون مایکروویو بگذارید. با قدرت بالا (صد درصد) به مدت دو دقیقه بدون درپوش تفت دهید (در این بین یک بار در را باز کرده و مواد را هم بزنید).

۳. پنیر پیتزا را هم به مواد داخل اسکالپ اضافه کنید. با قاشق داخل سینه مرغ را پر کنید. فقط مراقب باشید آنها را خیلی پر نکنید. حالا لبه‌های سینه مرغ دو لایه شده را روی هم گذاشته و روی دو لبه آن را با بیفتک‌کوب بکوبید. می‌توانید بین لبه‌ها کمی زرده تخم‌مرغ بمالید تا بهتر به هم بچسبند. این مراحل را  در مورد یک تکه دیگر مرغ هم تکرار کنید.

۴. تخم‌مرغ‌ها را شکسته، خوب هم بزنید و از صافی رد کنید. مرغ‌های شکم‌پر (اسکالپ‌ها) را در آرد زده و خوب تکان دهید تا آرد اضافی آنها بریزد. سپس در تخم‌مرغ بزنید و پس از آن، در آرد سوخاری بغلتانید. بعد از اینکه اسکالپ‌ها به پودر سوخاری آغشته شدند، آنها را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

۵. بعد از درآوردن مرغ‌ها از یخچال، ظرف پیرکس را کمی چرب کنید. اسکالپ‌ها را در آن بگذارید و داخل مایکروویو، روی سه‌پایه فلزی و بدون درپوش قرار دهید. اسکالپ‌ها را با سیستم ترکیب مایکروویو و گریل (combi) و با قدرت متوسط (۶۰ درصد) به مدت هشت تا ده دقیقه حرارت دهید در انتها برای برشته شدن می‌توانید از سیستم گریل به مدت سه تا چهار دقیقه استفاده کنید.

فوت‌وفن

 برای آنکه لایه سوخاری بعد از سرخ شدن از سینه مرغ جدا نشود، به تخم‌مرغ زده شده، دو یا سه قطره آب اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس از صافی رد کنید. در ضمن سینه مرغ‌ها را خوب تکان دهید تا آرد اضافی آنها بریزد سپس به تخم‌مرغ و آرد سوخاری آغشته کنید.

برای خوشرنگ شدن اسکالپ مرغ ، می‌توانید از پودر پاپریکا یا پودر زردچوبه در آرد سوخاری استفاده کنید.

با این غذای کودکانه بزرگ‌ترها را شگفت‌زده کنید