کاهش نسبی دما در برخی از نقاط کشور

امروز  در مناطقی از شمال غرب کشور استان گیلان، غرب مازندران و در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی وزش باد شمالی کاهش نسبی دما و رگبار باران گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

 همچنین ساعات بعد از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان جنوب کرمان شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید رخ میدهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار مستقر است.

 یکشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی اردبیل، گیلان و مازندران بارش ادامه خواهد داشت و در مناطق ذکر شده واقع در جنوب شرق کشور رگبار پراکنده رخ میدهد. 

 طی دو روز اخیر دریای خزر مواج است به تدریج دوشنبه از مقدار ناپایداری در کشور کاسته شده و فقط رگبارهای ضعیف در مناطق بیان شده انتظار می رود. 

هواشناسی


سه شنبه و چهارشنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم میشود روند افزایش نسبی دما بویژه در شمال غرب سواحل شمالی و همچنین در استانهای ایلام، خوزستان و بوشهر پیش بینی میشود. 

 شنبه در شمال شرق، شرق دامنه های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران و البرز مناطقی از مرکز و غرب کشور وزش باد افزایش می یابد و سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا میشود که این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.