پیش بینی تردد ۲میلیون زائر از پایانه مرزی خسروی در ایام اربعین

شرفی شهردار منطقه ۲۲ در مراسم بدرقه این جهادگران گفت: طبق برنامه زمان‌بندی شده و هماهنگی‌های صورت گرفته اولین گروه از جهادگران منطقه ۲۲ برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به زائران حسینی اعزام شدند.

وی افزود: باتوجه به استقبال باشکوه هموطنان برای شرکت در راهپیمایی میلیونی حسینی از مسیر پایانه خسروی گروه دوم نیز در هفته‌های آتی و گروه سوم این جهادگران نیز بعد از پایان مراسم اربعین برای ارایه خدمات اعزام خواهند شد.

شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان شد: مساحت فعالیت منطقه ۲۲ در مرز خسروی ۲۸ کیلومتر به طور رفت و برگشت از کمربندی شهر قصر شیرین تا شهر کربلا است که تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این مساحت مستقر خواهد شد.

پیش بینی تردد دو میلیون نفر از پایانه مرزی خسروی در ایام اربعین

شهردار منطقه۲۲ که مسئولیت ستاد اربعین حسینی در پایانه مرزی خسروی را برعهده دارد؛ گفت: طبق پیش بینی ها در ایام اربعین حسینی دو میلیون نفر از هموطنان از این پایانه مرزی تردد خواهند داشت.

بنا براعلام سایت  شهر؛ رضا شرفی در جریان بازدید از پایانه مرزی خسروی اظهار داشت: باتوجه به اینکه پایانه مرزی خسروی برای نخستین بار به شکل ۲۴ ساعته پذیرش تردد زائران در ایام اربعین حسینی را به اجرا در می آورد؛ در هر ۱۰ ثانیه از هر کیت یک زائر تردد می کند.

شرفی ادامه داد: در این پایانه ۵۸ کیت و ۲۹ کاربر وجود دارد که به همت دست‌اندرکاران برگزاری اربعین حسینی عملیات نصب سایبان در پایانه مرزی در حال اجرا است و تا چند روز آینده این عملیات به پایان می رسد.

وی ادامه داد: طبق بررسی ها سکوی آبخوری به میزان کافی در این پایانه وجود دارد و از سوی دیگر با برپایی ده‌ها موکب پذیرایی مشکلی در تامین آب شرب زائران در این پایانه وجود نخواهد داشت.

شهردار منطقه۲۲ با اشاره به بازدید از پایانه مرزی در محدوده کشور عراق نیز گفت: خوشبختانه کشور عراق نیز خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را افزایش داده است و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است جهادگران این منطقه بخشی از فعالیت شان را برای رفت و روب در پایانه مرزی عراق انجام دهند.

پیش بینی تردد ۲میلیون زائر از پایانه مرزی خسروی در ایام اربعین

فراهم شدن ۷۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه مرزی خسروی

وی گفت: طبق هماهنگی های بین بخشی ۷۲۰ چشمه سرویس بهداشتی از میدان نصرآباد شهر قصرشیرین تا پایانه مرزی خسروی برپا شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه امسال از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی پایانه مرزی خسروی به شکل ۲۴ ساعته فعالیت خواهد داشت به همین منظور جمعیت بیشتری از زائران تصمیم به تردد از این پایانه را دارند که خدمات رسانی را گسترده خواهیم کرد.

شرفی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده با توجه به گرمای هوا در نظر داریم حمام نیز برای زائران در پایانه مرزی خسروی به همت نیروهای بین بخشی فراهم کنیم.