صدور هشدار سطح زرد برای بارش های باران از امروز

کبری رفیعی گفت: هشدار سطح زرد در خصوص رشد ابر‌های همرفتی و تداوم فعالیت سامانه بارشی از  امروز پنجشنبه تا روز جمعه صادر شده که در این مدت شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان و جنوب و غرب کرمان درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

رفیعی اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، وزش باد و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در این مناطق وجود دارد.

 او گفت: توصیه می‌شود احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری بویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را هموطنان در دستور کار خود قرار دهند.

هشدار هواشناسی