کاهش ۸درجه ای دما در نوار شمالی کشور

امروز شنبه در شمال آذربایجان غربی برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و  خراسان شمالی برخی مناطق استان سمنان و شمال خراسان رضوی ارتفاعات رشته کوه البرز، همچنین در ارتفاعات هرمزگان رگبار باران و رعدوبرق وزش باد شدید موقت در نقاط مستعد بارش تگرگ و در برخی نقاط  جنوبی البرز مرکزی و شرقی گردوخاک پیش بینی میشود. 

در این روز شدت بارش در استان های ساحلی خزر و خراسان شمالی است. 

یکشنبه در استانهای ساحلی خزر برخی نقاط اردبیل برخی نقاط استان سمنان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

 این هفته در نوار شمالی کشور هوایی خنک مستقر میشود به طوری که امروز اردبیل، گیلان مازندران شمال غرب و شمال شرق کشور کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما را تجربه می کنند. بعد از آن در این مناطق روند افزایش کند دما تا دوشنبه و باز از سه شنبه تا آخر هفته حدود ۵ درجه کاهش دما رخ میدهد و هوای خنک مسقر میشود برای نواحی مرکزی تا رشته های جنوبی البرز و غرب کشور تا پایان هفته روند کاهش نسبی دما حدود ۳ تا ۵ درجه پیش بینی می شود. 

دوشنبه در ارتفاعات شمالی البرز مرکزی همچنین در ارتفاعات جنوب استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رگبار و رعدوبرق پراکنده رخ خواهد داد. 

سه شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری در شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش رخ میدهد چهارشنبه شمال غرب سواحل خزر خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش بینی می شود.

شنبه در شمال شرق، شرق بویژه شرق استان سمنان و شرق اصفهان و نیز استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی یکشنبه و دوشنبه در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می شود. 

امروز غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان یکشنبه خلیج فارس و دریای عمان دوشنبه دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود و طی شنبه و یکشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

هواشناسی