لزوم تقویت ارتباطات فرهنگی بین ایران و زیمباوه/ دعوت از تولیدکنندگان ایرانی برای حضور در زیمباوه

وزیرمحتار زیمباوه در جمهوری اسلامی ایران در بازدید از نمایشگاه تخصصی صنایع فرهنگی ایران در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به زیمباوه، گفت: آقای رییسی به این سفر آمدند تا برای همکاری های دوجانبه گفتگو کنیم. یکی از دلایلی که آقای رییسی از این دیدار خیلی راضی بودند این است که زمینه های همکاری زیادی میان ایران و زیمباوه وجود دارد. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و زیمباوه نقاط مشترک زیادی در عرصه تعاملات دارذند که عمده این مشترکات می تواند به فرهنگ های دو ملت ارتباط داشته باشد. ما هم مانند ایران بر روی موضوع خانواده بسیار حساس هستیم و آقای رییسی هم در سفرشان به کشورما نکات بسیار مهمی را درباره خانواده عنوان کردند. 

وزیر مختار زینباوه در ایران عنوان کرد: اتحاد میان اعضای خانواده و موضوع انسجام خانواده موضوع بسیار قابل اهمیتی است. ما نیز به خانواده و انسجام میان اعضای خانواده بسیار ارزش قائلیم. این موضوع نقش اساسی برای پیشرفت های ملی دارد. ما همچنین از لحاظ سیاست های ضداستعماری نیز مشترکات زیادی با ایران داریم. بنابراین همان طور که قبلاً هم گفتم ما نقاط مشترکی زیادی میان ایران و زیمباوه دیدیم. 

وی افزود: از نقطه نظر فرهنگی هم نقاط اشتراک زیادی با تهران داریم. من از همین جا می خواهم از کارخانه ها و کمپانی های ایرانی بخواهم که به زیمباوه بیایند و فعالیت خود را آغاز کنند. ما امکانات فنی زیادی در زیمباوه داریم که می تواند برای این کمپانی ها مفید و کمک کننده باشد. ما یک نمایشگاه هم در ماه آوریل و یکی هم در آگوست داریم که از تولیدکنندگان ایرانی دعوت می کنیم تا در آن شرکت کنند. در آن نمایشگاه ها امکاناتی داریم که می تواند نظر بسیاری از تولیدکنندگان را به خود جلب کند.