چه نوع عشقی در زندگی دوام می آورد؟

جواد آل حبیب کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در یادداشتی  درباره روابط میان فردی زوجین و راه کارهای موثر در تداوم عشق میان زن و شوهر نوشت: عشقی بین زوجین می تواند تداوم داشته باشد که ریشه در ثبات و درک دارد و منجر به ارتباط پایدار می شود. زوج هایی که می توانند اشتیاق اولیه خود را به عشق همراه تبدیل کنند، روابط عمیق تر و طولانی تر را تجربه می کنند.

چه نوع عشقی بیشتر دوام می آورد؟

عشق پرشور می تواند فرسوده شود، اما عشق حقیقی که شامل صمیمیت و تعهد است، نوید گرمی و رابطه طولانی مدت را می دهد.

برای ما غیرمعمول نیست که اسیر احساساتی شویم که با جرقه اولیه اشتیاق به وجود می آید. این جرقه می‌تواند تجربه‌ای مسموم‌کننده برای ما ایجاد کند که ما را بند می‌آورد باعث می شود در ما ایجاد آرزوهای بیشتر و آن رابطه کند.

یک اصل مهم در روابط انسانی

برای کسانی که به خوبی با پیچیدگی های ارتباط انسانی آشنا هستند، واضح است که اوج عاطفی در مراحل اولیه یک پیوند عاشقانه می تواند به طور قابل توجهی با احساساتی که با بلوغ و عمیق شدن یک رابطه با گذشت زمان شکل می گیرد؛ متفاوت باشد.

بنابراین، مهم است که یک دیدگاه جایگزین را در نظر بگیریم، دیدگاهی که بر قدرت پایدار ثبات و پاداش های عشق همراه تأکید دارد.

عشق حقیقی، که ریشه محکمی در ثبات، تجربیات مشترک، احترام متقابل و درک عمیق دارد، منجر به یک ارتباط پایدار می شود.

تاثیر زندگی زناشویی بر سلامت روان

محققان دریافتند که گذراندن وقت با شریک زندگی بر شادی تأثیر می گذارد، به ویژه زمانی که رضایت زناشویی قوی باشد. رضایت زناشویی به عنوان یک سپر عمل کرد و با تأثیر منفی چالش های سلامت ادراک شده بر شادی روزانه برای هر دو جنس مقابله کرد، بنابراین بر نقش عشق همراه در حفظ رفاه در مشارکت های پایدار تأکید کرد.

عشق در زندگی زناشویی

فواید عشق همراه یا عشق حقیقی

عشق حقیقی تضمین می‌کند که چالش‌های زندگی را با مهربانی و انعطاف‌پذیری پشت سر بگذاریم. از بسیاری جهات برای ما مفید است، مانند:

ایجاد انعطاف پذیری عاطفی. ثبات در روابط، منبعی از حمایت عاطفی است که به ما کمک می کند در زمان های چالش برانگیز، انعطاف پذیری و مکانیسم های مقابله ای را تقویت کند که به هر دو شریک اجازه می دهد موانع زندگی را پشت سر بگذارند.

برقراری ارتباط طولانی مدت در حالی که شدت آتشین عشق پرشور ممکن است با گذشت زمان کمرنگ شود، عشق همراه و حقیقی، توانایی عمیق شدن و تکامل را دارد.

تجربیات مشترک و تاریخچه زندگی غنی پیوند و صمیمیت منحصر به فردی را ایجاد می کند که با گذشت سالها تقویت می شود.

مکالمات معنی دار، آسیب پذیری و درک واقعی از یکدیگر به سنگ بنای ارتباط شما تبدیل می شود.

تسهیل رشد خطی با داشتن یک رابطه پایدار، افراد به احتمال زیاد به دنبال رشد شخصی و کشف خود هستند، زیرا می دانند که یک شریک ثابت در کنار خود دارند.

این امر محیطی از تشویق متقابل و بهبود خود را تشویق می کند.

به امید زندگی پر از عشق حقیقی، با صمیمیت و با تعهمد در زوجین ایرانی.