افزایش دما در بیشتر نقاط کشور

امروز سه شنبه در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران رگبار پراکنده و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از ارتفاعات هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان ،کرمان و فارس، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

 چهارشنبه در ارتفاعات استان مازندران رگبار پراکنده رخ می‌دهد.  

پنجشنبه در گیلان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات استان‌های گلستان و خراسان شمالی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

جمعه در سواحل دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک پیش بینی می‌شود.

شنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران ارتفاعات، گلستان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.  

در بیشتر مناطق کشور تا چهارشنبه روند افزایش دما برقرار است.  

از پنجشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر بتدریج کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما شروع می‌شود. در شمال غرب، غرب دامنه‌های جنوبی البرز از جمعه و شنبه و در شمال شرق کشور از یکشنبه، کاهش محسوس دما آغاز می‌شود. تا جمعه در نواحی شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود.

وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و همچنین نفوذ گردوخاک از کشور عراق چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور، دور از انتظار نیست.  

همچنین سه شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل وزش باد بسیار شدید موجب خیزش گردوخاک  کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.  

طی دو روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

هواشناسی