راهکار  تبدیل عشق پرشور به عشق همراه

راهکار  تبدیل عشق پرشور به عشق همراه را در ادامه بخوانید. جواد آل حبیب کارشناس ارشد روانشناسی بالینی درباره اینکه چه عشقی در زندگی زناشویی پایدار می ماند و دوام می آورد نوشت: دیروز در رابطه با عشق پرشور و عشق حقیقی یا عشق همراه صحبت کردیم و عرض شد که عشق حقیقی و همراه عشقی است که در آن صمیمیت و تعهد به همراه دارد و پایدار و طولانی است. اما همه ما می دانیم شروع غالب عشق ها عشق پرشور است و یا بر اساس نوع هیجاناتی که افراد مختلف دارند، دچار عشق پرشور هشتند.

همین مساله در روابط میان فردی بین دو دوست وجود دارد. همین موضوع در رابطه با ازدواج وجود دارد و شروع زندگی بر اساس عشق پرشور است و عدم تبدیل این عشق پرشور به عشق همراه و حقیقی، موجب می شود که گرمای زندگی کم کم به سردی تبدیل شود و بعضا شاهد طلاق عاطفی و یا جدایی زن و شوهر هستیم.

حال سوال این است چطور می توانیم عشق پرشور را به عشق حقیقی تبدیل کنیم؟

​تبدیل عشق پرشور به عشق همراه شامل گذار از مرحله شدید و شیفتگی یک رابطه به یک ارتباط عمیق تر، پایدارتر و پایدارتر است.

راه های تبدیل عشق پرشور به عشق حقیقی

در اینجا دو راه برای تسهیل این انتقال وجود دارد:

۱. با شریک زندگی خود مانند دوست خود رفتار کنید.

یک مطالعه منتشر شده در مجله مطالعات شادی نشان می دهد که افرادی که شریک زندگی خود را به عنوان نزدیک ترین دوستان خود می دانند، بیشترین تأثیرات مثبت را بر روی رفاه هم از ازدواج و هم از زندگی مشترک تجربه می کنند.

رفتار با شریک زندگی خود به عنوان یک دوست به معنای پذیرفتن ویژگی هایی است که پایه و اساس همراهی را تشکیل می دهند.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید با شریک زندگی خود پیوند دوستی برقرار کنید.

برقراری ارتباط. همانطور که به یک دوست اعتماد می کنید، برای گفتگوهای صمیمانه با شریک زندگی خود وقت بگذارید. شریک زندگی خود را تشویق کنید تا بدون قضاوت خود را بیان کند.

زمان با کیفیت بگذرانید. در فعالیت هایی شرکت کنید که هر دو از آنها لذت می برید. چه در حال امتحان کردن یک دستور غذای جدید، چه رفتن به یک ماجراجویی پیاده روی یا تماشای زیاد یک سریال تلویزیونی، تجربیات مشترک خاطرات ماندگاری ایجاد می کند و پیوند شما را تقویت می کند.

لحظات خنده را به حداکثر برسانید. دوستان اغلب لحظات خنده و سبک دلی را به اشتراک می گذارند. با استفاده از شوخی های بازیگوش یا حرکات غافلگیرانه، بازیگوشی را به رابطه خود وارد کنید. یک حس شوخ طبعی مشترک به شما کمک می کند تا با دیدی مثبت در چالش ها پیش بروید و ارتباط عاطفی شما را تقویت می کند.

تشویق کننده آنها باشید. همانطور که از تلاش های یک دوست تشویق می کنید، بزرگترین حامی شریک زندگی خود باشید. دستاوردهای آنها را جشن بگیرید، در هنگام شکست تشویق کنید و فضای امنی را برای آنها فراهم کنید تا در مورد آرزوهایشان صحبت کنند. حمایت بی دریغ شما به احساس امنیت و اعتماد کمک می کند.

۲. بر دوستی فراتر از شراکت و همکاری خود تمرکز کنید

سالها تحقیق اهمیت حفظ ارتباطات فراتر از رابطه عاشقانه شما را مشخص می کند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین سطح رضایت از زندگی یک فرد و دو جنبه کلیدی دوستی آنها وجود دارد:

فراوانی تعامل افراد با دوستان خود که به عنوان شدت دوستی شناخته می شود، تأثیر قابل توجهی بر رضایت کلی آنها از زندگی دارد.

کیفیت دوستی ها که با میزان رضایت افراد از روابطشان سنجیده می شود، نیز نقش مهمی در تأثیرگذاری بر رضایت از زندگی دارد.

مطالعه دیگری نشان می دهد که داشتن یک شبکه حمایتی از دوستان، خانواده یا سایر ارتباطات اجتماعی می تواند به افراد کمک کند تا بهتر با چالش ها و درگیری هایی که در ازدواج با آنها روبرو هستند کنار بیایند.

به نظر می رسد که این ارتباطات بیرونی در برابر اثرات منفی مانند استرس و انزوا در طول تعارضات زناشویی که بر سلامت کلی روحی و جسمی تأثیر می گذارد، حائلی است.

اگر مطمئن نیستید که چگونه پیوندهای دوستی خود را تقویت کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

راه های تقویت پیوند دوستی

زمانی را برای فعالیت های اجتماعی جداگانه و گردش با دوستان اختصاص دهید. این فاصله زمانی به شما این امکان را می دهد که هویت خود را حفظ کنید و تعادل سالمی بین رابطه عاشقانه شما و سایر ارتباطات ایجاد می کند.

یاد بگیرید و به اشتراک بگذارید. برای ایجاد یک ارتباط پایدار با دوستان خود باز کنید. سپس در مورد روابط دوستانه خود با شریک زندگی خود گفتگو کنید.

داستان ها، تجربیات و بینش های به دست آمده از تعامل خود با دوستان را به اشتراک بگذارید. این نه تنها ارتباط عاطفی شما را تقویت می کند، بلکه اعتماد و شفافیت را نیز نشان می دهد.

عشق

نتیجه

در حالی که جرقه های اولیه عشق پرشور غیرقابل انکار جذاب هستند، اغلب می توانند ما را از پاداش های ثبات و عشق همراه منحرف کنند.

ممکن است برای برخی از شرکا به طور طبیعی پیش بیاید، اما اغلب عشق همراه به تلاش مداوم و تعهد واقعی برای پرورش رابطه شما نیاز دارد.

مهم این است که صبور باشید و مایل به سرمایه گذاری زمان و تلاش در رابطه ای باشید که نه فقط یک نمایش لحظه ای، بلکه یک عمر گرما و رضایت را نوید می دهد.

به امید زندگی پراز عشق های حقیقی و با ثبات.