ترافیک فوق‌سنگین در محورهای شرق استان تهران

سرهنگ ایرج کهریزی، فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران در خصوص وضعیت ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم، اظهار کرد: هم‌اکنون تردد انواع وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور هراز فوق سنگین و پرحجم گزارش شده و خودروها با چند برابر زمان معمول در حال عبور از این محور مواصلاتی کشور هستند.

وی گفت: تردد وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور فیروزکوه پرحجم و فوق سنگین گزارش شده و در شهرهای عبوری این محور مانند گیلاوند با پس‌زدگی بار ترافکی روبرو هستیم.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه عوامل پلیس راه با آماده باش صددرصدی در سطح محورها حاضر هستند و ضمن روان‌سازی جریان ترافیکی با تخلفات رانندگی برخورد خواهند کرد، ابراز کرد: به دلیل تداخل دو محور هراز و فیروزکوه، در خروجی‌های شهر تهران مانند ورودی آزادراه تهران-پردیس، جاده قدیم جاجرود به سمت بومهن و رودهن، فیروزکوه، مهرآباد و غیره با ترافیک فوق سنگین و پس‌زدگی بار ترافیکی روبرو هستیم.

ترافیک فوق‌سنگین در محورهای شرق استان تهران

کهریزی با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان رخ نداده است، تاکید کرد: به دلیل آغاز سفر زائران حرم رضوی، عبور وسایل نقلیه از مسیر جنوب به شمال محور امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم فوق سنگین در جریان است و تردد وسایل نقلیه در این محورها با کندی همراه است.

وی با بیان اینکه تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است، ابراز کرد: مسافران از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها طی تماس با شماره‌های ۷۶۲۱۹۱۰۰ و ۲۱۸۷۷۷۴۳ پلیس راه استان، مطلع و سپس وارد محورها شوند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران، تاکید کرد: با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز بر بار ترافیکی محورهای شرق استان افزوده خواهد شد و توصیه اکید داریم هم‌وطنان، رعایت مدیریت زمان سفر را در اولویت مسافرت خود قرار دهند.

کهریزی عنوان کرد: هم وطنان با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، پرهیز از عجله و شتاب، استراحت کافی قبل و در حین مسافرت، رعایت حقوق شهروندی و مدیریت زمان سفر می‌توانند سفری ایمن و بدون خطر را برای خود و دیگر هم وطنانمان رقم بزنند.