بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی

به گزارش افکار نیوز،دكتر وليالله مسعودي فريد در گفتوگو با ايسنا ، با اعلام خبر برقراري ۹۲ هزار تماس مرتبط با اورژانس اجتماعي در سال گذشته، اظهار كرد: "كودك آزاري" با هشت و "همسر آزاري" با هفت درصد بيشترين علت تماس با اوژانس اجتماعي را به خود اختصاص دادهاند و در ردههاي بعدي نيز "فرار از منزل" و "اعتياد" قرار دارند.

وی افزود: از مجموع تماس‌ها حدود ۲۵ هزار تماس، منجر به پذیرش در مراکز مداخله در بحران شده است که برخی به صورت داوطلبانه و برخی از طریق ارجاع مراجع قضایی و انتظامی صورت گرفته است. بخش خدمات سیار اورژانس نیز ۵۲ هزار ماموریت انجام داده است.

فرید در ادامه عنوان کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد مکالمات برقرار شده با اورژانس اجتماعی زمانی کمتر از ۵ دقیقه دارند و به طور میانگین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از زمان هر تماس تا حضور تیم های مداخله در بحران به طول می‌انجامد.

وی در ادامه با اعلام خبر ارسال آیین‌نامه اورژانس اجتماعی به کمیسیون اجتماعی هیأت دولت در هفته آتی عنوان کرد: جزئیات و کلیات این آیین نامه در هفته گذشته در پیش جلسه کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده و امیدواریم تا شهریور ماه به تصویب هیأت دولت برسد.

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه عنوان کرد: در شهرهای بزرگ مشکل دسترسی برای خودروهای اورژانس اجتماعی به قوت خود باقی است، چرا که در این شهرها محدودیت تردد خودرو وجود دارد و خودروهای اورژانس نیز به عنوان خودروی امدادی قلمداد نشده و اجازه ورود به خطوط ویژه را ندارند و این موضوع از جمله مسائلی است که در آیین نامه جدید لحاظ شده است.

فرید در ادامه با اعلام سطح‌بندی مراکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور اظهار کرد: در سطح یک مراکز استانها قرار دارند که فعالیت اورژانس اجتماعی در آنها شبانه روزی است. در سطح دو نیز شهرستانها قرار دارند که فعالیت اورژانس در آنها شبانه روزی نیست، اما خط ۱۲۳ در طول شبانه روز فعال است و اگر نیاز به پذیرش باشد، افراد در مراکز مداخله در بحران پذیرش می‌شوند.

وی در ادامه با اعلام خبر اختصاص چهار میلیارد تومان برای تجهیز ناوگان اورژانس اجتماعی عنوان کرد: این رقم برای خرید ۱۰۰ دستگاه خودرو اختصاص می‌یابد که ترجیحا خودروهای داخلی، شاسی بلند و با قیمت ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان خریداری می‌شود.

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سامان بهزیستی کشور افزود: توزیع خودروهای خریداری شده در نیمه دوم سال انجام شده و استانهای بزرگتر همچون تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان و خوزستان و استانهای تازه تأسیس مانند البرز بیشترین سهم را خواهند داشت.

فرید در ادامه عنوان کرد: بخشی از اعتبار اختصاص یافته برای خریداری خودروی سواری هزینه می‌شود، چرا که در برخی ماموریت‌ها نیازی به حضور خودروی شاسی بلند نیست.

وي در پايان با بيان اينكه خريد وسايل حفاظتي از جمله شوكر و افشانه در حال طي كردن مراحل قانوني است، اظهار كرد: علاوه بر اين امر به ماموران اورژانس نحوه استفاده از اين وسايل و مقابله با افراد پرخاشگر آموزش داده ميشود تا امنيت جاني آنها تضمين شود.