آیین‌نامه پایش نخبگان در حال نهایی شدن است

سید سلمان سید افقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان باید به گونه ای باشد تا مشارکت نخبگان را در حل مسائل مختلف کشوری محقق کند و بنیاد حس مفید بودن را در نخبگان ایجاد کند.

به گفته وی، بنیاد نخبگان به نوعی کار تنظیمگری و تسهیلگری را بر عهده دارد. یکسری تسهیلات داده می‌شود تا نخبگان به حداقل امکانات مانند شغل و خانه نخبگان برسد.

او بیان کرد: بنیاد نخبگان  به دنبال اثر بخشی بیشتر نخبگان است. در سال گذشته هزار و سه نفر به سازمان استخدامی جهت جذب در دستگاه های اجرایی معرفی شده و کار استخدامشان انجام شده اما مسائل بعد از جذب وجود دارد.

سید افقهی ادامه داد: آیین‌نامه پایش و نگهداشت نخبگان را در دستگاه های اجرایی در حال نهایی شدن است. در سال جاری چهار هزار جایگاه شغلی جدید اعلام می شود و امسال شغل براساس رشته مدنظر و مناطق مختلف معرفی خواهد شد.

او ادامه داد: امسال پنج هزار نخبه را جهت جذب به سازمان استخدامی معرفی کرده ایم. سامانه ای را در بنیاد نخبگان طراحی کرده و هر لحظه با نخبگان در ارتباط هستیم. 

داوود پیرانی نخبه علمی کشور گفت: نخبه ها علاقه مند به انجام کاری فراتر از امور معمول و رفع مسائل مختلف هستند و نخبگان نیازمند ایجاد فضای کاری برای تحقیق و رفع موانع احتمالی هستند.

آیین‌نامه پایش نخبگان در حال نهایی شدن است