۲۷ خانه پلاک قرمز در هرندی پلمب شد/جمع‌آوری ۱۴۰۰ تبعه خارجی

سردار عباسعلی محمدیان روز چهارشنبه در محل کلانتری ۱۱۶ مولوی به خبرنگاران گفت: اقدامات مستمری برای پاکسازی محدوده شوش، هرندی و دروازه غار از لوث معتادان متجاهر از ۲۶ بهمن پارسال آغاز کردیم و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: سردار رادان بار‌ها تاکید داشت که باید مردم ما را قضاوت کنند و از تاریخ مذکور تاکنون هر روز به صورت مستمر معتادان و مزاحمان نوامیس را جمع اوری کردیم.

به گفته سردار محمدیان، اگرچه مردم ظاهر زشت این محله‌ها به واسطه حضور معتادان دیگر نمی‌بینند، اما شب هنگام یا گاهی اوقات این معتادان تردد دارند یا در خانه‌های موسوم به پلاک قرمز پاتوق می‌کنند.

وی افزود:با همکاری دستگاه قضایی و شهرداری ما توانستیم مکان‌های پنهان را شناسایی، ۲۷ خانه و ۴۰ مرکز نگهداری ضایعات را پلمب کنیم.

همچنین هزار و ۴۰۰ تبعه خارجی که عمدتا در این خانه‌ها تردد داشتند نیز جمع آوری و در نهایت چند مرکز فسق و فجور شناسایی و پلمب شد.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم قسمت پنهان این ماجرا یعنی پلاک قرمز‌ها را پاکسازی کنیم.

محمدیان به مالکان این خانه‌ها هم هشدار داد که برای تعیین تکلیف املاک مراجعه کنند؛ البته که ما در این خانه‌ها را‌ها بسته و دیوارکشی و انشعابات آن‌ها قطع کردیم تا پاتوق خلافکاران نشود.

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: در خواست ما از قوه قضاییه و شهرداری تعیین تکلیف این مکان‌ها یعنی پلاک قرمز‌ها است.

وی این را هم گفت که اولین بار است که این پاکسازی در مکان‌های پنهان انجام می‌شود و قبلا هم معابر پاکسازی شده بود.

محمدیان اضافه کرد: برخی از این افراد که جمع اوری می‌شوند به دلیل کهولت سن و کارت خوابی به معتاد‌ها شبیه هستند و اکثرا از شهرستان‌ها آمده اند و باید این افراد به دامان خانواده‌ها بازگردانده شوند.

هرندی