بی آبی در گرمای ۵۰ درجه ای

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، ساکنان شهر علی اکبر که به هامون شهر مشهور است همواره بخصوص در فصل تابستان از بی آبی و کمبود آب و گاهی از حرکت شن های روان ناشی از توفان های ۱۲۰ روزه رنج می برند و انتظارشان برای رفع این مشکلات به سر آمده و نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

مردم این شهر از بی آبی کلافه شده اند و می گویند: از پنج روز پیش تاکنون آب لوله کشی قطع است و بحران بی آبی به طور کامل دامنگیر ساکنان شهر شده است.

این در حالیست که مسئولان دست اندرکار این ادعا را تکذیب می کنند و مدعی اند که قطع کامل آب وجود ندارد بلکه ساکنان برخی محله ها با فشار پایین آب مواجه هستند که آن هم بزودی مرتفع می شود.

آب هامون شهر طی ۵ روز گذشته قطع است

تعدادی از ساکنان هامون شهر در تماس با خبرنگار مهر گفتند: شهر علی اکبر از شهرهای تازه تاسیس شهرستان زابل نزدیک به پنج روز است که در بی آبی به سر می برد.

این افراد اظهار داشتند: هامون شهر از نظر آب شرب در وضعیت بسیار بحرانی است که متاسفانه رسانه های منطقه هم اطلاع رسانی لازم از این موضوع را انجام نداده اند.

یکی از شهروندان هامون شهر گفت: مردمان صبور و بی ادعای این منطقه در بی آبی به سر می برند و فریادشان به هیچ کجا نمی رسد.

وی که خود را حسین علی اکبری معرفی کرد، افزود: شدت گرمای هوا، فقدان آب بهداشتی و شرب و عدم استفاده از وسایل سرمایشی و از همه مهمتر بی توجهی مسئولین و بانیان امر مشکلات بسیاری را برای شهروندان این شهر بسیار کوچک به وجود آورده است.

محمود صیادی یکی دیگر از شهروندان این شهر نیز بیان داشت: نزدیک به پنج روز است که حتی یک قطره آب از لوله آب خانه ما خارج نشده و هر نیم ساعت آچار به دست مشغول هواگیری پمپ آب منزل برای ذخیره مقداری آب شرب هستم.

روال زندگی عادل مردم با مشکل مواجه شده است

وی گفت: به راستی خسران های معنوی ناشی از این همه دل مشغولی ها را چه کسی جبران خواهد کرد، در این پنج روز به سبب عدم استفاده از وسایل سرمایشی در گرما به سر می بریم و نمی دانم آیا اگر این بی آبی تنها چندین ساعت در یکی از کلان شهرها اتفاق می افتاد نیز مسئولان گرامی با همین خونسردی فعلی امورات را پیگیری می نمودند.

وی افزود: با توجه به هرم سنی ساکنین منطقه که اکثرا سالخورده یا خردسال می باشند، بی آبی موجود معضلات عدیده ای را به وجود آورده است.

صیادی اظهار داشت: نکته قابل تامل این مهم عدم توجه مسئولان به وضع بسیار بحرانی منطقه است.

علی دهمرده شهروند دیگر هامون شهر گفت: بی آبی مشکل جاده نیست که با رفع آن در چند وقت دیگر تبعاتی برای زندگی افراد به وجود نیاورد گویا از یاد برده ایم که صحبت بر سر آب، اساسی ترین و حیاتی ترین نیاز بشری است.

وی افزود: آنچه در این بین بیش از پیش تاسف آور است اینکه مشکل کم آبی و بی آبی سابقه یک سال و نیمه دارد و سال پیش شهروندان هامون شهری از مسئولان مربوطه در خواست حل مشکلشان را کردند.

وی بیان داشت: فرصت یک ساله یا بهتر می توان گفت ۳۶۵ روزه برای حل این مشکل بحرانی زمان بسیار کمی نبوده اما چرا تسامح و تساهل شهریاران به این جا رسیده باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

درخواست مردم از استانداری برای حل مشکل

جمعی از مردم شهر علی اکبر(هامون شهر) نیز با ارسال نامه ای به معاون امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان که یک نسخه از آن به خبرگزاری مهر ارسال شده است، اعلام کردند: آیا خبر از دل های سوخته مردمی که چندین روز در فصل تابستان از بی آبی کامل رنج می برند، دارید.

در این نامه نوشته شده است: این در حالیست که در سال ۹۱ علیرغم بحران سال ۹۰ که آقای کرمی نژاد مدیر عامل آب و فاضلاب استان اطلاع کامل از آن داشت و وعده داد که مشکل بی آبی شهر علی اکبر در فرودین ماه ۹۱ حل خواهد شد، ولی متاسفانه نه تنها اینگونه نشد بلکه به مدت دو هفته هست که مردم شهر علی اکبر در بی آبی مطلق به سر می برند.

از قطع آب بی خبرم!

در همین زمینه خبرنگار مهر برای صحت و سقم موضوع با محمد رضا کرمی نژاد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان بلوچستان تماس گرفت که وی در جواب گفت: از قطع پنج روزه آب در هامون شهر خبر ندارم و پیگیری می کنم و شما هم بهتر است با مسئول آب و فاضلاب زابل تماس بگیرید.

مسئول آب و فاضلاب شهرستان زابل نیز در تماس خبرنگار مهر با وی، اظهار داشت: این موضوع به این شدت اغراق است زیرا فقط قسمتی از هامون شهر با فشار کم آب مواجه هستند که پیش بینی شده دو تا سه روز آینده مشکل برطرف شود.

هادی حسن پور افزود: هامون شهر از شبکه روستایی آب می گیرد که با توجه به گرمی هوا با افت فشار مواجه شده است.

وی گفت: خط انتقال مستقل آغاز و مخزن آن نیز آماده شده که شبکه ای کاملا جدید و مدرن است و سال گذشته کل شبکه به روز شده است.

وی با اشاره به راه اندازی این خط جدید و رفع همیشگی مشکل بی آبی افزود: به دلیل اینکه اجرای این پرژه از داخل زمین های مردم عبور می کند، در صورتی که با تملک زمین مشکلی پیش نیاید به زودی این طرح به اتمام می رسد.