آیا شنبه 27 آبان مدارس اصفهان تعطیل است؟

تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی روز شنبه ۲۷ آبان مدارس و دانشگاه‌های اصفهان اعلام نشده است.

بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بعد از ۲ هفته آلودگی، بر روی عدد ۸۱ قرار گرفت و قابل قبول شد.

آلودگی کلانشهر اصفهان در ۲ هفته گذشته نفس‌ ساکنان این خطه را به شماره انداخت و اغلب روزها شرایط قرمز و آلوده برای عموم بود، شرایطی که مدارس را در ۳ روز متوالی به تعطیلی کشاند ؛ امروز درپی بارش اندک بارانِ شب گذشته و ناپایداری جوی قدری از آلودگی هوا کاسته شد و به شرایط قابل قبول رسید.

مدارس+اصفهان+فردا+شنبه+۲۷+آبان+ماه+۱۴۰۲+تعطیل+است؟+ +تعطیلی+مدارس+اصفهان+۲۷+آبان

بر اساس‌ اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا در میدان انقلاب، عدد ۸۱(AQI) و در کِردآباد ۶۷(AQI) ، زینبیه ۸۳(AQI)، بزرگراه شهید خرازی ۹۱( AQI)،میرزا طاهر ۶۷(AQI)،پارک زمزم ۸۳( AQI)،دانشگاه صنعتی ۱۱۰( AQI)،فیض ۷۶(AQI)،سپاهان شهر ۸۵( AQI)، رهنان ۷۱( AQI)، کاوه ۷۱( AQI)،۲۵ آبان ۷۶(AQI) ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (A Q I ) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.