خرید ۱۴۰ میلیون تومان سکه طلا با عابربانک های مسروقه

سرویس اجتماعی افکارنیوز

- رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: سارقی که اقدام به سرقت ۲ عدد عابر بانک کرده و با استفاده از موجودی آنها دهها سکه طلای تمام بهار آزادی خریده بود توسط پلیس شناسایی شد.

به گزارش افکارنیوز؛ سرهنگ کارآگاه علی اکبرپور رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهارداشت: در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه سال جاری خانم جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۶۳ اوین مدعی سرقت داخل خودرو از پارکینگ محل زندگی خود در یک مجتمع مسکونی واقع در منطقه ولنجک خبر داد.

اکبرپور ادامه داد: این خانم به مأموران گفت که تعداد دو عدد عابر بانک و دیگر مدارک شناسایی شخصی ام، در حالیکه رمز عابر بانک ها بر روی آنها نوشته شده بود، از داخل ماشین به سرقت رفته است.

پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه یکم تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در تاریخ ششم اردیبهشت ماه برای معالجه در بیمارستان بستری بودم؛ فردای آن روز و پس از ترخیص از بیمارستان، به خانه بازگشتم و زمانیکه به محل پارک ماشین در داخل پارکینگ مجتمع مراجعه کردم، متوجه باز بودن درب ماشین شدم؛ بلافاصله به وارسی مدارک شناسایی و دیگر اسناد و مدارک داخل ماشین پرداخته و متوجه شدم تمامی اسناد و مدارک شناسایی داخل ماشین به همراه دو عدد عابر بانک که بیش از ۱۴۰ میلیون تومان وجه نقد در آنها بوده به سرقت رفته است.

خرید دهها سکه طلا با عابر بانک های مسروقه

با توجه به اظهارات مالباخته، بلافاصله هماهنگی های لازم جهت مسدود شدن حساب های عابر بانک انجام شد اما کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارق یا سارقین در زمان حضور مالباخته در داخل بیمارستان و با معرفی خود به هویت مالباخته با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی سرقت شده از داخل ماشین اقدام به خرید دهها سکه طلای تمام بهار آزادی و همچنین برداشت چندین میلیون تومان وجوه نقد از حساب های بانکی به ارزش تقریبی ۱۴۰ میلیون تومان کرده اند.

با شناسایی طلافروشی محل خرید سکه های طلا واقع در منطقه امامزاده حسن، کارآگاهان پایگاه یکم به تحقیق از مالک آن پرداختند که طی آن صاحب طلافروشی با اطلاع از موضوع مسروقه بودن عابر بانک ها به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه خانم جوانی با مراجعه به طلافروشی، در سه نوبت درخواست خرید ۱۰۰ سکه طلا کرد و من نیز پس از آنکه وی قصد داشت تا پول سکه ها را از طریق دستگاه کارت خوان پرداخت نماید، از وی درخواست مدارک شناسایی کرده و پس از تطابق دادن مشخصات صاحب عابربانک و مشخصات کارت ملی همراه این خانم جوان، اقدام به فروش این تعداد سکه به او کردم.

با توجه به اظهارات صاحب طلافروشی و مشخص شدن زمان دقیق مراجعه خریدار سکه های طلا، کارآگاهان با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته داخل طلافروشی اقدام به شناسایی تصویر خریدار سکه های طلا کردند.

شناسایی متهم

سرهنگ کارآگاه علي اکبرپور ، رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت : با توجه به شناسايي تصوير متهم تحت تعقيب پايگاه يکم پليس آگاهي و به جهت شناسايي مخفيگاه و دستگيري وي ، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوي بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کليه شهروندان محترمي که موفق به شناسايي تصوير متهم شده و یا اطلاعاتي در خصوص مخفيگاه و يا محل هاي تردد اين شخص در اختيار دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس ۲۲۲۹۲۰۱۳ در اختيار کارآگاهان پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.