هشدار درباره سیل رودخانه کن و فرحزاد / هشدار قرمز در تهران درباره تخلیه حاشیه های کن و فرحزاد

شهردار منطقه ۵ با اشاره به آماده باش نیروهای این منطقه برای مواجه با بارش‌های پیشرو گفت: در رابطه با نشستن و تردد افراد در حاشیه رودخانه کن و فرحزاد هشدار صادر و بنر نصب کرده‌ایم.

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین گفت:با شروع فصل پاییز ، هشدارهایی صادر شده بود و به همین دلیل در اولین اقدام دست به لایروبی انهار و مسیرهای اصلی منطقه زدیم. یک مورد عملیات عمرانی برای مدیریت آبهای سطحی بزرگراه آیت الله کاشانی داشتیم و کانال گذاری انجام شد.

سیل

او افزود: در بحث آمادگی هنگام بارش تمام نقاطی که ممکن است دچار آبگرفتگی شوند، مورد بررسی قرار گرفتند. این نقاط دو بخش هستند،‌ نقاطی که به دلیل عدم کشش نهر دچار مشکل می‌شوند یا گرفتگی به دلیل حرکت زباله و سرشاخه‌های شکسته از بالا دست اتفاق می‌افتد. در رابطه با نقاط آبگرفتگی دسته اول با لایروبی مشکل را رفع کردیم و در رابطه با موارد دیگر نیز نیروی ثابت در کنار نهرها قرار می‌دهیم تا در صورت گرفتگی انهار، مشکل را رفع کنند. در کنار این موارد نیروهای امدادی و خدماتی را نیز در حالت آماده باش قرار داده‌ایم، هر چند پیش بینی ما این است که نقاط شهری با برف درگیر نشوند اما با هماهنگی سازمان پسماند در تلاش هستیم تا امکان برف روبی هم داشته باشیم.

شریفی از اعلام هشدار در محدوده رودخانه کن و فرحزاد خبر داد و گفت: در حاشیه رودخانه کن نیز هشدارهای لازم در ورودی جاده امامزاده داوود نصب شده است و به رستوران‌داران و افرادی که ممکن است در حاشیه رستوران کن رفت و آمد داشته باشند یا بنشینند، هشدار می‌دهیم که از این کار بپرهیزند چرا که ممکن است که بارندگی مشابه سیل سال پیش باشد.