جزئیات ثبت‌نام آزمون اختصاصی فرهنگیان

اطلاعیه‌ ثبت‌نام‌ داوطلبان در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

ثبت‌نام از روز یک شنبه (پنجم آذر ماه‌ ۱۴۰۲) منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان آغاز و در روز شنبه به تاریخ (یازدهم آذر ماه‌ ۱۴۰۲) پایان می‌پذیرد؛ لذا داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کنند.

داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی (برای برادران)، شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو – معلم در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و سایر موارد مورد نیاز، دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون را مطالعه کرده و در صورتی که شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای موردِ نظر دارند، به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کنند.

پس از مطالعه دفترچه راهنما، بایستی مدارک یا اطلاعات لازمِ مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فایل عکس اسکن شده را بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه آماده کنید، در صورت تمایل به ویرایش اطلاعات ثبت نامی، لازم است با ورود به حساب کاربری خود نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی اقدام کنید.

هزینه ثبت‌نام در این آزمون مبلغ ۲/۰۸۰/۰۰۰ (دو میلیون و هشتاد هزار) ریال است که داوطلبان پس از تکمیل اطلاعات در سامانه می‌بایست نسبت به پرداخت آن بصورت الکترونیکی اقدام نمایند.

آزمون

تبصره ۱- با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه ارائه شود، مبلغ ۱۰۰/۰۰۰(یک‌صد هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می‌شود.

متقاضیانی که فقط تمایل به شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان را دارند، مبلغ ۲/۰۸۰/۰۰۰(دو میلیون و هشتاد هزار) ریال و برای متقاضیانی که تمایل به ثبت‌نام در هر دو آزمون (آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم) را دارند لازم‌ است علاوه بر پرداخت هزینه شرکت در آزمون سراسری، نسبت به خرید کارت اعتباری بصورت جداگانه برای آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم نیز اقدام کنند.

۱- داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)، نوع آزمون خود را "فقط متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم" انتخاب میکنند، در صورت قبولی و یا عدم قبولی در آزمون پذیرش دانشجو - معلم حق انتخاب رشته در رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را نخواهند داشت.

۲- داوطلبانی که در زمان ثبت نام، نوع آزمون خود را "متقاضی شرکت در آزمون سراسری و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم" انتخاب می‌کنند، در صورت قبولی نهایی در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم حق انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را ندارند. لازم به یادآوری است اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در سال ۱۴۰۳ قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری اعلام خواهد شد و به قبولین نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد.

تبصره: بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در سال ۱۴۰۳، مهلت چند روزه به این دسته از داوطلبان داده می‌شود که چنانچه از قبولیِ خود در دانشگاه فرهنگیان منصرف شدند، امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را داشته باشند. این دسته از داوطلبان لازم است در فرصت تعیین شده که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد درخواست انصراف خود را قبل از صدور کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته، به آموزش و پرورش ارائه دهند.

۳- دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و همچنین دانشجویان دارای تعهد به دستگاه‌های اجرایی کشور و بورسیه، مجاز به ثبت‌نام در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ‌-‌ معلم نیستند.

۴- متقاضیان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانند متقاضی استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی شوند.

۵- متقاضیان استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی نمی‌توانند متقاضی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان شوند.