بی‌اطلاعی ۲۰ درصد مردم از پرفشاری خون و دیابت

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تقدیر از رتبه‌های برتر آزمون دانشنامه تخصصی گفت: در حال حاضر مرگ و میر مادران باردار به ۲۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده و همچنین میزان مرگ و میر نوزادان به هشت در ۱۰۰ هزار کاهش پیدا کرده است. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه در طرح ملی سلامت هر کد ملی دارای یک پرونده الکترونیک سلامت خواهد بود افزود: پویش ملی سلامت در کشور شروع شده است و ۲۰ درصد از مردم دچار پرفشاری خون و دیابت داشتند که از آن بی‌اطلاع بودند. 

به گفته وی، ایران در زمینه میزان تزریق واکسن کرونا رکورد زده است به طوری که در هفته بیش از یک میلیون دز واکسن تزریق شده است و در دوران کرونا شش نوع واکسن کووید در کشور تولید شد. 

عین‌اللهی بیان کرد: امروزه دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و پاسخگویی به نیاز مردم یکی از اهداف مهم دولت‌ها محسوب می‌شود.

او می‌گوید: در حال حاضر حدود ۲۲ هزار عضو هیئت علمی در کشور هستند؛  ۴۸درصد از استادان دانشگاه‌ها خانم و مابقی آقایان هستند و تمامی رشته ها در ایران آموزش داده می شود.  

عین اللهی افزود: دانشجویان باید به روش‌های نوین دستیابی داشته باشد و خود را به روز کنند و دانشجویان باید با بیماری های شایع کشور آشنا باشند. 

بی‌اطلاعی ۲۰ درصد مردم از پرفشاری خون و دیابت