خبری مهم برای ایثارگران که ساعاتی پیش اعلام شد

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر گفت: حمایت از دست‌آوردهای علمی، استارتاپی و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در حوزه‌های مشاوره و تصمیم‌گیری از اولویت‌های برنامه اجرایی در حوزه نخبگان است.

عادل مهری، مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر با اشاره به فعالیت‌های عملیاتی در حوزه نخبگان شاهد و ایثارگر اظهار داشت: حمایت از دست‌آوردهای علمی، استارتاپی و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در حوزه‌های مشاوره و تصمیم‌گیری از اولویت‌های برنامه اجرایی در حوزه نخبگان است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین دستاوردهای علمی و فن‌آورانه توسط افراد اثرگذار، افزود: برنامه علمی «راهیان پیشرفت» با هدف بازدید علمی تخصصی از صنایع و شرکت‌های استارتاپی در حال اجراست تا زمینه آشنایی مردم با دست‌آورهای این حوزه محقق شود.

مهری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات انجام شده در حمایت از نخبگان ایثارگر گفت: استفاده از ظرفیت‌های فکری، مشارکت در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در حوزه کارگروه‌ها، حمایت از طرح‌های استارتاپی و ایده‌های خلاق نخبگان ایثارگر حمایت می‌شود.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و نخبگان سرآمدان شاهد و ایثارگر گفت: باتوجه به ویژگی‌ها و تفاوت نخبگان ایثارگر با سایر گروه‌های نخبگی، ایثارگرانی که در حوزه‌های مختلف دارای شاخصه نخبگی هستند، انتظار دارند تا مدیران بنیاد در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی از ظرفیت این عزیزان استفاده کنند که خوشبختانه اتفاقات خوبی نیز در این حوزه رخ داده است.

نشست نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر شهرستان‌های استان تهران با حضور عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران، عادل مهری مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و محمدرضا احمدی رئیس اداره آموزش با هدف هم‌اندیشی و گفتگو در حوزه‌های مرتبط برگزار شد. در این نشست جمعی از نخبگان به بیان مطالبات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

ایثارگران نخبه و دانش‌پژوه با نگاهی فراخ و عالی دیده شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: انتظار این است که ایثارگران نخبه و دانش‌پژوه با نگاهی فراخ و دیدگاهی عالی دیده شوند.

عباسعلی رضایی در نشست سرآمدان و پژوهشگران شهرستان‌های استان تهران که در سالن شهدای ترور ساختمان شهید رجایی برگزار شد با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه‌زهرا(س) و آرزوی توفیق بهرمندی از فضائل اخلاقی و رفتاری آن بانوی بزرگوار و تبریک هفته بسیج اظهارداشت: امام راحل(ره) بسیج را بعنوان شجره طیبه به‌یادگار گذاشتند و امروز بسیاری از شاخصه‌های نخبگی از همین بسیج برخاسته است.

وی افزود: ما نیازمند بهرمندی از ظرفیت‌های نخبگان در حوزه‌های تصمیم‌گیری هستیم و امیدوارم مشاوره‌ها و نقطه‌نظرات ایثارگران در راستای پیشبرد اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران، منجر به ایجاد تحول شود.