وضعیت آب و هوا امروز پنجشنبه 9 آذر 1402

وضعیت آب و هوا امروز پنجشنبه 9 آذر 1402 را در ادامه می خوانید.

بارش‌های پراکنده باران در نواحی شرقی و سواحل خزر

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که در امروز، باران‌های پراکنده در نواحی شرقی کشور و استان‌های ساحلی دریای خزر مشاهده می‌شود. سپس، سامانه بارشی به‌تدریج از مرزهای کشور خارج خواهد شد.

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق جنوبی

طی ۴ روز آینده، در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک در برخی مناطق جنوبی کشور پیش‌بینی شده است.

هشدار آلاینده‌ها در تهران و شهرهای دیگر

وضعیت آب و هوا امروز پنجشنبه 9 آذر 1402

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ اعلام کرده است که فردا در شهرهایی از جمله تهران، اصفهان، اراک، کرج، قم، تبریز، قزوین، و مشهد افزایش شاخص آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس قابل پیش‌بینی است. مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی و کنترل فعالیت‌های صنعتی توصیه می‌شود.

تغییرات آب و هوا در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران نیز اعلام کرده است که در پنج روز آینده، دمای هوا افزایش یافته و آسمان از صاف تا قسمتی ابری تغییر خواهد کرد. با استقرار جوی نسبتا پایدار در مناطق پرتردد شهری، افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

هشدار زرد: آمادگی برای پدیده‌های جوی

هشدار زرد، صادر شده توسط ایستگاه هواشناسی، به معنای وقوع پدیده‌های جوی با احتمال اختلال در سفرها و انجام کارهای روزمره اشاره دارد. مردم و مسئولان باید آمادگی لازم را برای مواجهه با این شرایط افزایش دهند و توصیه می‌شود تا در صورت نیاز، تمهیدات مناسب انجام شود.