تعطیلی مدارس اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه ۱۳ آذر

آیا فردا دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ مدارس اراک تعطیل است؟

 رییس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: استمرار آلودگی هوا، مدارس ابتدایی صبح و عصر شهر اراک را فردا، دوشنبه غیرحضوری کرد.

علیرضا محرابیان افزود: غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی شهر اراک بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا صورت گرفته و بر اساس آن مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های این شهر نیز تعطیل هستند.

وی بیان کرد: کارمندان دارای بیماری‌های پُرخطر و زمینه‌ای نیز فردا، دوشنبه دورکار هستند و وزرش در فضای باز، مدارس و ورزشگاه‌های سطح شهر اراک ممنوع است.

ادارات و بانک‌ها فردا یکشنبه تعطیل شد

آیا مدارس متوسطه دوم فردا دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ تعطیل است؟

رییس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: سایر دانش‌آموزان مقطع متوسطه که دارای پرونده پزشکی در خصوص بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند، می‌توانند ضمن هماهنگی با مدرسه، در کلاس درس حاضر نشوند.

محرابیان عنوان کرد: فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهر اراک نیز که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و سایر بیماری‌ها هستند و همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری است و این کارکنان فردا با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

وی، ضمن درخواست جهت کاهش تردد در فضای باز اظهار کرد: شهروندان به استفاده از ماسک و مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به‌منظور کاهش اثرات سوء آلودگی هوا توجه جدی داشته باشند.

رییس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی، برخورد پلیس راهور با خودروهای دود زا و فاقد معاینه فنی، برای فردا ( دوشنبه) تشدید شده و اعمال قانون لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

محرابیان بیان کرد: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهر اراک مستقرند و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام می‌کنند.

وی گفت: فعالیت تمامی کوره‌های آجرپزی، معادن، کارگاه‌های عمرانی دارای گرد و خاک و واحدهای تولیدی آلاینده فردا ( دوشنبه) در سطح شهر اراک تعطیل است و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه هستند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۹۷ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.