یارانه شب یلدا ۱۴۰۲ چقدر است؟

دولت در نیمه دوم سال به پرداخت یارانه های جدید اقدام کرده است. واریز یارانه دولت احمدی نژاد برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه به حساب مردم آغاز شده است. خبرهای جدیدی از واریز یارانه شب یلدا به گوش می رسد. جزئیات رقم و زمان واریز یارانه شب یلدا را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

واریز یارانه یلدا ۴ میلیون تومانی به حساب این افراد

دولت احتمالا تا شب یلدا، برای برخی از خانوارها مبلغ ۴ میلیون تومان واریز می‌کند.

تا پایان آذر ماه احتمالا دولت دو واریزی برای خانوارها داشته باشد. یارانه نقدی  که به صورت ماهانه و هر ماه پرداخت می‌شود و سود سهام عدالت. یارانه نقدی برای هر فرد بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان براساس دهک درآمدی فرد متفاوت خواهد بود. یعنی یک خانواده ۴ نفری که در دهک چهارم قرار دارند، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

در طرفی دیگر مقرر شده سود سهام عدالت نیز تا پایان آذر ماه واریز شود. مبلغ این سود نیز برای افرادی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی دارند، احتمالا ۶۰۰هزار تومان است. یعنی یک خانواده ۴ نفره، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد. در نتیجه افرادی که هم یارانه نقدی می‌گیرند و هم سهام عدالت دارند، حداقل تا شب یلدا، ۴ میلیون تومان دریافت خواهند کرد. البته این رقم برای خانواده‌هایی که سهام عدالت یک میلیونی دارند و در دهک یک تا سه قرار می‌گیرند، بالاتر هم خواهد بود.

یارانه شب یلدا ۱۴۰۲ چقدر است؟

 یارانه یلدایی یا همان یارانه جدید آذر ماه 20 آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و حالا زمزمه‌هایی شنیده می‌شود از اینکه دولت قرار است به مردم در شب یلدا یارانه جدید یک میلیونی بدهد.

برای برخی کودکان که بایدشرایط خاصی داشته باشند بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

براساس تصمیم جدید، برخی از کودکان مشمول یارانه‌ای جدید خواهند شد؛ این یارانه برای هر کودک بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بر این اساس اگر کودکی شرایط خاص من جمله سوتغذیه، لاغری مفرط، کوتاهی قد و... باشد، مشمول این یارانه خواهد شد تا تحت درمان قرار بگیرد. این یارانه برای کودکان کودکان ۶ ماهه تا ۶ ساله ایی است که نیازمند تقویت غذایی هستند و توسط وزارت بهداشت در کل کشور توسط خانه‌های بهداشت شناسایی و به وزارت رفاه معرفی می‌شوند. مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر فرزند بین دهک ۱تا ۵ و دهک‌های ۶ تا۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به اضافه مبلغ یارانه واریز خواهد شد

معاون وزیر رفاه گفته است: این یارانه برای ۱۲۰هزار خانوار واریز خواهد شد؛ البته توجه داشته باشید این رقم تنها و تنها ویژه خرید از اقلام طرح کالابرگ الکترونیکی خواهد بود.

او همچنین گفته است ۶۱ میلیون نفر از مردم تحت پوشش کالابرگ‌های حمایتی قرار دارند که اگر از یارانه خود مبلغ دویست هزار تومان خرید کنند، صد و بیست هزار تومان تشویقی می‌گیرند که قیمت ۱۱ قلم به سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.

تاریخ واریز یارانه جدید یک میلیونی شب یلدا

سال 99 و همزمان با اوج کرونا دولت در دو نوبت به مردم وام کرونای یک میلیون تومانی داد که یکی از این دو وام در آذر ماه و نزدیک یلدا به حساب مردم واریز شد.

از آن زمان بسیاری گمان می‌کنند که واریز یارانه یلدایی هر سال ادامه‌دار است و منتظرند که امسال هم یارانه یک میلیونی بگیرند.

 یارانه نقدی آذر ماه حذف می شود

در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیشنهاد شده که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیر مشمول حمایت دولت اقدام کند.

 

همزمان با انتشار خبر تغییر شیوه دهک‌بندی خانوار، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر افزایش مبلغ یارانه نقدی هم مطرح شد. اما حالا سخنگوی دولت تمام این احتمالات را رد کرده است.یارانه نقدی راهکاری برای کمک به هزینه معیشتی مردم به حساب می آید . هنگام پرداخت یارانه نقدی نه تنها درآمد سرپرست خانوار محاسبه می شود بلکه درامد اعضای خانواده را هم مورد برسی قرار می دهند . یارانه نقدی از نیمه اول شهریور برای ۵ دهک اول افزایش میباید . محاسبه دهک بندی جدید یارانه نقدی اعلام شده است . در ادامه اخرین خبر از یارانه نقدی را بخوانید .

متن کامل بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که روز گذشته طی نامه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، امروز منتشر شد.

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، روز گذشته تقدیم مجلس شد.

حذف یارانه نقدی آذر ماه

بر این اساس، منابع هدفمند سازی یارانه ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین بر اساس تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیر مشمول حمایت دولت به موجب آیین نامه‌ای که به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اقدام کند.