این مزاحم تلفنی اورژانس رکورد مزاحمت را جا به جا کرد

جالب اینکه فقط از یک خط تلفن ۸ هزار تماس مزاحم ثبت شده است

بنابر آمار مرکز اورژانس استان تهران در ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۲، اورژانس استان تهران ۶۹هزار و ۷۶۰ مورد تماس تلفنی مزاحم از ۲۱ هزار خط تلفن داشته است.

تعداد تماس های با اورزانس چقدر است؟

تماس‌های دریافتی فوریت‌های پزشکی در سامانه ۱۱۵ اورژانس چنان آمار بالایی دارد که صحبت در خصوص آن به نظر می‌رسد که اغراق آمیز باشد.

این مزاحم تلفنی اورژانس رکورد مزاحمت را جا به جا کرد

باور کردن این همه تماس در سال که رقمی بالای ۱۰۰ هزار مورد ثبت شده است، باور پذیری را از عینیت به سمتی می‌برد که باید زاویه دید را تغییر داد.

تعداد تماس‌های تلفنی با اورژانس در سال ۱۴۰۱ چقدر بود؟

در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۰ هزار تماس تلفنی در سامانه ۱۱۵ اورژانس استان ثبت شده است که مردم در این تماس‌ها اغلب درخواست راهنمایی یا اعلام نیاز به کمک و امداد رسانی داشته‌اند.

آیا تمامی این تماس‌ها منتهی به عملیات شده است؟

مسلما نه، ما موظف به پاسخ دهی به تمامی تماس‌های تلفنی با ۱۱۵ هستیم که از این تعداد ۴۵ درصد آن یعنی حدود ۴۵ هزار تماس منتهی به عملیات و امداد رسانی شده است.

آیا همه این تماس‌ها واقعی است؟

بله همه این تماس‌ها واقعی است و در سامانه ۱۱۵ ضبط و ثبت می‌شوند اما در این بین مزاحمت‌هایی هم متاسفانه وجود دارد که اتفاقا آمار بالایی نیز دارد و خیلی از این تماس‌ها عملیاتی نمی‌شوند ولی همه این آمار به صورت مستند است.

تعداد مزاحمت‌های اورژانس در سال ۱۴۰۱ مشخص است؟

بله، متاسفانه در طول یکسال اخیر بیشتر از ۲۰ هزار مورد مزاحمت تلفنی در سامانه ۱۱۵ اورژانس آذربایجان غربی ثبت شده است که همین آمار باعث می‌شود تا در اعزام نیروهای اورژانس بر بالین بیماران و نیازمندان واقعی با خلل احتمالی روبرو شویم.