شاخص آلودگی هوای مشهد امروز یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد در نوزدهمین روز آذر ۱۴۰۲ تنها پس از یک روز تنفس هوای سالم که بعد از۶ روز پیاپی آلودگی هوا رخ داد بار دیگر با افزایش آلاینده ها در شرایط ناسالم قرار گرفت. در ادامه به میزان شاخص آلودگی هوای مشهد امروز یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ می پردازیم.

میزان شاخص آلودگی هوای مشهد امروز یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲

مهدی اله‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۸۷ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط سالم است اما شاخص یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۱۰۱ از شرایط ناسالم و آلوده هوا خبر می دهد.

وی با بیان این که کیفیت هوا در پنج منطقه مشهد در شرایط ناسالم است اضافه کرد: کیفیت هوا در سایر ۱۸ منطقه دارای ایستگاه سنجش در شرایط سالم گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به شهروندان توصیه کرد در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود