خبری جذاب درباره افزایش نجومی حقوق سربازان | سربازی جذاب می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در سال‌های اخیر مصوبات مجلس حقوق سربازان را به بیش از ۱۰ برابر افزایش داده است

حقوق سربازان ۱۰ برابر شد

سید کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد حقوق سربازان گفت: در خصوص حقوق سربازان، در سال‌های اخیر مجلس مصوبات افزایش ۱۰برابری برای حقوق‌سربازان داشت. ما تلاش کردیم خدمت سربازی را به فرصت اشتغال تبدیل کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: در خصوص کاهش سن سربازی و خدمت، بحث جدی هم در کمیسیون تلفیق و هم صحن علنی داشتیم و باید توافق و اقدام مشترکی از سوی دولت و مجلس اعلام شود.

در نهایت حسینی اظهار داشت: اینکه در کاهش مدت خدمت سربازی اتفاق نظر وجود دارد بدیهی است و به زودی به نتایج مثبت خواهد رسید.

سربازان ۹ میلیون تومان می‌گیرند!

به گفته معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا طبق قانون باید حداقل ۶۰ درصد حداقل حقوق و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کادر رسمی به سربازان داده شود.

حسین زاهدی، معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: طبق قانون باید حداقل ۶۰ درصد حداقل حقوق و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کادر رسمی به سربازان داده شود. افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۱ حداقل حقوق را به ۳ میلیون رساند و امسال نیز ارتقای حقوق با توجه به محل خدمت، بومی یا غیر بومی، تاهل یا تجرد، فرزند و مدرک تحصیلی صورت گرفت که حداقل آن ۳ و حداکثر آن ۹ میلیون است.

به گزارش باغستان نیوز، وی با بیان اینکه براساس محل و یگان خدمت، ساعات کار سربازان متفاوت است افزود: سربازان متاهل از بدو ورود در جاهایی تحت آموزش قرار می‌گیرند که در نزدیک محل سکونتی خودشان یا همسرشان باشد و در غیر این صورت امکان انتقالی وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به کاهش زمان خدمت به ازای هر فرزند خاطرنشان کرد: برای سربازان و افراد تحت تکفل آنها، بیمه در نظر گرفته شده است.

سربازی