شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوا ی کلانشهر مشهد در بیست و دومین روز آذر ۱۴۰۲ پس از سه روز پیاپی آلودگی با کاهش حجم آلاینده‌ها در شرایط سالم قرار گرفت. در ادامه به میزان شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ می پردازیم.

میزان شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲

مهدی اله‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۹۱ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط سالم است و شاخص یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۸ از شرایط سالم هوا خبر می دهد.

وی با بیان اینکه کیفیت هوا در مناطق «سرافرازان، شهید مفتح، هفت حوض، خاقانی، خیام شمالی و الهیه » مشهد در شرایط ناسالم و آلوده است، اضافه کرد: کیفیت هوا در سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش در شرایط ناسالم گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به بارشهای پراکنده و باران در مشهد، روند کاهشی شاخص آلودگی در کلانشهر مشهد را شاهد هستیم.

وی افزود: با توجه به افزایش شاخص کنونی آلودگی هوای مشهد طی ساعات اولیه صبح امروز، کارگروه اضطرار آلودگی هوا برگزار شد اما به دلیل روند کاهشی آلاینده ها مصوبه خاصی نداشت.

اله پور با اشاره به افزایش رطوبت هوا و احتمال خطای دستگاههای سنجش آلودگی ادامه داد: اگرچه با شکسته شدن پایداریهای جوی و تداوم آن شاهد کاهش بار آلودگی خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: پس از تداوم بررسیها و ارائه گزارش پیش بینی اداره کل هواشناسی دومین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان عصر امروز، چهارشنبه برگزار می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به شهروندان توصیه کرد: در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

آلودگی هوا