برداشت نادرست برخی رسانه‌ها از اظهارات معاون سیاسی قضایی سازمان بازرسی در مورد جامعه هدف مواد مخدر

در جریان این دیدار محمدمهدی بلندیان، معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تحولات رخ داده در عرصه مبارزه با مواد مخدر در سطوح مختلف پیشگیری، درمان، توانمندسازی و مقابله به بیان نکاتی پرداخته که برخی رسانه‌ها با تقطیع آن، خبر را به گونه‌ای دیگر منتشر کرده‌اند.

معاون سازمان بازرسی در این نشست با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی در مبارزه با مواد مخدر دارد و در این راستا افرادی دستگیر شده، تاکید کرده است که به لحاظ طول مدت نگهداری آن‌ها در زندان، فشار زیادی به اقتصاد زندان وارد می‌شود که این موضوع با برداشت اشتباه برخی رسانه‌ها به صورت منتشر شده است.

بر همین اساس متن صحبت‌های معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی به منظور اصلاح برداشت‌های نادرست رسانه‌ها منتشر می‌شود.

توجه ویژه به جامعه هدف پر خطر مواد مخدر بیانگر اقتصاد بزرگ و پیچیده‌ای است که در حال حاضر نظام بین‌الملل مقابله با افیون را دچار دگردیسی کرده است و با توجه به شرایط   ژئو پولتیک ایران و قرارگیری در همسایگی مرکز تولید و بخش مواد مخدر و مقابله همه جانبه کلیه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی با این پدیده شوم باعث شده است آمار قابل توجهی از زندانیان ناشی از این پدیده شوم باشند.

و موجبات سختی کار برای همکاران محترم سازمان زندان‌ها و هزینه‌های گزاف برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم نمایند؛ که می‌بایست وضعیت بودجه‌ای و اقتصادی زندان‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته و با برنامه‌ریزی دقیق و اصلاح بسیاری از ساختارها، رویکردها و رویه‌ها، این بار سنگین صرفا بر دوش قوه قضائیه نباشد.

برداشت نادرست برخی رسانه‌ها از اظهارات معاون سیاسی قضایی سازمان بازرسی در مورد جامعه هدف مواد مخدر

بدیهی است پدیده خانمان برانداز مواد مخدر و مجرمان این موضوع در سراسر کشور های دنیا مشکل آفرین هستند و نگهداری و باز اجتماعی نمودن این مجرمان بار سنگینی بر حکومت‌های دنیا را فراهم آورده است، بنظر می‌رسد با توجه به شرایط منطقه‌ای و هزینه های انجام شده در دوره‌های اخیر وضعیت زندان‌های ایران نسبت به سایر کشورها در شرایط مناسبی است.

در پایان اعلام می‌گردد، جمهوری اسلامی ایران به خصوص جان بر کفان نیروی انتظامی از ابتدای انقلاب تا کنون تلاش زیادی در مبارزه با مواد مخدر داشته اند که در این راستا افرادی بلحاظ قاچاق مواد مخدردستگیر شده و بلحاظ طول مدت نگهداری آنها در زندان‌ها فشار زیادی بر اقتصاد زندان وارد می‌شود که نیازمند عزم جدی، همکاری و حمایت کلیه مسئولین ذیربط می‌باشد.