وضعیت آلودگی هوای تبریز در آخرین روز پاییز ۱۴۰۲

 شهنام اشتری روز پنجشنبه افزود: در حال حاضر شاخص کیفیت هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون معادل ۱۲۳ است که نسبت به شامگاه گذشته افزایش یافته و برای گروه های حساس ناسالم می باشد.

به گفته وی کیفیت هوای تبریز در متوسط ۲۴ ساعت گذشته از ساعت ۶ دیروز تا ۶ امروز معادل ۱۲۱ بوده است که در ساعات گذشته این وضع روند افزایش و نامطلوب در پیش گرفته است.

اشتری با اشاره به اینکه اکنون تعداد هشت ایستگاه پایش کیفیت هوا در تبریز وجود دارد که تعداد پنج ایستگاه آن ذرات معلق و گاز موجود در هوا را پایش می کند و سه ایستگاه نیز تنها آلودگی گازی را مورد سنجش قرار می دهد.

 در ۲۱ روز گذشته هوای کلانشهر تبریز به مدت ۹ روز در شرایط ناسالم قرار داشت که در روزهای یازده، ۱۲ و ۱۳ ماه جاری مدارس این شهر و اسکو به علت شدت آلودگی به صورت غیرحضوری برگزار شد.

آلودگی هوای تبریز

با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.