منشا اگزما شناسایی شد

دانشمندان متخصص حوزه پوست دریافتند که باکتری آشنای استافیلوکوکوس اورئوس با تحریک مستقیم نورون‌های حسی در پوست باعث خارش مداوم می‌شود. این اکتشاف، تأثیر بسزایی بر کشف درمان‌های جدید دارد.

اگزما نام دیگری به نام درماتیت آتوپیک نیز دارد. این بیماری در کودکان و نوجوانان شایع است، اما از هر ده بزرگسال یک نفر را نیز مبتلا می‌کند.

آنچه بیماران اگزما بیشتر از آن رنج می‌برند٬ خارش شدید است که منجر به آسیب بیشتر به پوست می‌شود و آن را قرمز، خام، متورم و ترک‌دار می‌کند.

سال‌ها پیش، محققان دریافتند افرادی که فاقد پروتئین پوستی به نام فیلاگرین هستند، بیشتر در معرض ابتلا به اگزما قرار دارند.

تیمی از محققان آمریکایی همچنین در یک سری آزمایشات حیوانی نشان دادند که چگونه استافیلوکوکوس اورئوس، باکتری که مخفیانه وارد پوست شکسته شده و باعث عفونت می‌شود، به تنهایی با تحریک نورون‌های حسی در سطح پوست باعث خارش می‌شود.

ایزاک چیو، ایمونولوژیست در دانشکده پزشکی هاروارد می‌گوید ما مکانیسم کاملا جدیدی را برای علت خارش شناسایی کرده‌ایم، باکتری استاف اورئوس که تقریباً در هر بیمار مبتلا به درماتیت آتوپیک مزمن یافت می‌شود.

لیوین دینگ، نویسنده اصلی و میکروبیولوژیست دانشکده پزشکی هاروارد نیز می‌گوید: لازم نیست که التهاب داشته باشید تا یک میکروب باعث خارش شود، بلکه این خارش باعث تشدید التهاب روی پوست می‌شود.