بهترین زمان برای سفر به کیش

جزیره کیش یکی از جزایر بسیار زیبای استان هرمزگان است که در صنعت توریسم و گردشگری یکی از رقبای سرسخت و زیبای ایرانی در جذب گردشگر در رقابت با دو همسایه عربی خود یعنی دبی و شرم‌الشیخ است. این جزیره زیبا واقع در دل آب‌های نیلی خلیج فارس، همیشه در تمامی فصل‌های سال یک مقصد جذاب برای سفر گردشگران بوده است. اگرچه راه‌های دسترسی به این جزیره زیاد است؛ اما با خرید بلیط هواپیما می‌توان از هر کدام از شهرهای ایران به این جزیره یک سفر سریع و راحت داشته باشید.

اما بهترین زمان سفر به این جزیره چه زمانی است؟ با مطالعه این مطلب شما پاسخ این سوال را پیدا خواهی کرد.

بهترین فصل سفر به کیش

جزیره کیش به خاطر موقعیت جغرافیایی خود دارای آب و هوای گرم و مرطوب است؛ بنابراین فصل تابستان در این جزیره معمولا گرم و شرجی است. فصل تابستان یک فصل ایده‌آل برای کسانی است که دوست دارند در هنگام سفر به جزیره پیاده‌روی و دوچرخه سواری در کنار ساحل، غواصی و شنا را تجربه کنند.

اما گفتنی است که بهترین زمان سفر به این جزیره پاییز تا اواسط فصل بهار است. در این فصل‌ها که بیشتر شهرهای ایران پوشیده از برف و باران هستند، شما می‌توانید با کمترین حجم لباس از هوای خنک جزیره لذت ببرید.خصوصا در این زمان بلیط کیش تهران و برعکس بیشترین تقاضا را دارد.

در این فصل جنوب با ضعیف شدن تابش خورشید، می‌توان تفاوت دمایی چشمگیر بین فصل تابستان و فصل‌های خنک را حس کرد. شما در این فصل می‌توانید بدون دغدغه از آفتاب سوختگی و عوارض آن از تفریحات آبی، غواصی و شنا کردن در آب دریا، غرق لذت شوید.

بهترین زمان خرید در کیش

اگر از طرفداران پروپاقرص خرید کردن در سفر هستید، پس بهتر است در ارزان‌ترین ایام مراکز تجاری به این جزیره سفر کنید. فصل پاییز زمان آغاز تخفیف‌های شگفت انگیز این جزیره محسوب می‌شود. در این فصل با برگزاری جشنواره‌های پاییزی، تمامی مراکز خرید با تخفیف‌های ۵۰ درصدی خود باعث کاهش قیمت چشمگیر تمامی محصولات خود می‌شوند.

از دیگر ایام ارزان این جزیره می‌توان به ماه‌های دی و بهمن، اواخر فروردین و اوایل تا اواسط مرداد اشاره کرد. در این ایام به علت اینکه گرداشگران کمتری به جزیره سفر می‌کند تمامی امکانات رفاهی و گردشگری آن با قیمت کمتری نسبت به سایر ایام سال در اختیار مسافران قرار می‌گیرند.

بهترین زمان برای استفاده کردن از تفریحات آبی جزیره کیش

با شروع فصل تابستان و اوج گرفتن گرما سیلی از گردشگران به قصد استفاده از تفریحات آبی جزیره، راهی کیش می‌شوند. در هنگام مواجه با گرما اولین گزینه‌ای که به ذهن هر کسی می‌رسد پناه بردن به آغوش خنک جریان‌های آرام آب است. تفریحات متنوع آبی این جزیره یکی از بهترین راه‌های فرار از گرمای داغ و مرطوب تابستانی است.

02

البته اگر فکر می‌کنید با شروع فصل‌های خنک کیش دیگر نمی‌شود از تفریحات آبی استفاده کنید، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. در فصل‌های خنک سال به شرط آرام بودن دریا و نبود بارش باران نیز می‌توان از این تفریحات آبی نهایت لذت را برد.

خاطر نشان شود که با شروع فصل پاییز تخفیف‌های آن تنها شامل مراکز خرید و فروشگاه‌های آن نمی‌شود، بلکه در این ایام امکانات تفریحی و اقامتگاه‌ها و حتی خرید بلیط هواپیما نیز شامل این تخفیف‌ها نیز می‌شود. بنابراین، اگر قصد دارید در فصل‌های تخفیفی کیش به جزیره سفر کنید، می‌توانید با رزرو آنلاین بلیط هواپیما و اقامتگاه‌ از طریق اسنپ تریپ از تخفیف‌های ویژه این مجموعه بهرمند شوید.

بهترین زمان شرکت در جشنواره و فستیوال‎‌های کیش

اگر در مورد تفریحات پرطرفدار تابستانی دیگر جزیره کیش پرس‌و‌جو کنید، حتما وصف فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی که در کیش برگزار می‌شوند را می‌شنوید. شروع فصل تابستان آغازگر جشنواره و فستیوال‌های گوناگونی است که جمعیت کثیری از گردشگران و مردم شهر از آن‌ها استقبال می‌کنند..

شما در تمام شب‌های تابستان کیش شاهد کارناوال‌ها و جنگ‌های شادی شبانه‌ای هستید که سعی دارند با موزیک و برنامه‌های خاص خود شادی را مهمان دل‌های شما کنند. این فستیوال‌هایی که در کیش برگزار می‌شوند معمولا تا پایان شهریور ادامه دارند، از دیگر فستیوال‌های تابستانی جزیره کیش شامل:

  • فستیوال آبنبات چوبی
  • کنسرت‌های خواننده‌های داخلی
  • فستیوال سلامت
  • فستیوال‌ خرید
  • مسابقات متنوع مانند رالی تور خانوادگی
  • فستیوال سلامت
  • کنسرت‌ها و اجرای خیابانی مانند تئاترها و موسیقی خیابانی و نمایش عروسکی

خلوت‌ترین زمان جزیره کیش

اگر قصدتان از سفر، دور شدن از هیاهو و شلوغی است پس باید مقصد و زمان سفر را به گونه‌ای انتخاب کنید که شهر خلوت‌ترین زمان‌های خود را سپری کند. جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین و پربازدیدترین جزایر خاورمیانه در بین گردشگران است. به همین دلیل اگر تمایل دارید که سفرتان همزمان با خلوت‌ترین روزهای کیش به دور از ازدحام باشد. بهترین زمان سفر به کیش در فصل‌های گرم سال برای شما خرداد‌ماه در فصل بهار و مرداد ماه در تابستان است.

03

خاطرتان باشد در فصل‌ها گرم دمای جزیره ممکن است تا ۵۰ درجه افزایش یابد به‌گونه‌ای که برخی از امکانات و تفریحات جزیره در ساعت‌های پایانی روز آغاز به کار کنند.

از دیگر ایام خلوت کیش می‌توان به فصل پاییز و زمستان اشاره کرد که با آغاز فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و تغییرات آب‌و‌هوایی از تعداد مسافران جزیره کاسته می‌شود. خاطرتان باشد که تمامی روزهای خلوت جزیره با فصل تخفیف‌ها، ارزانی و حراج‌های بزرگ کیش نیز همزمان است.

نکات طلایی برای زمان سفر به کیش

  • اگر در فصل تابستان قصد سفر به کیش را دارید، امکان شرجی بودن هوا را فراموش نکنید.
  • بعد از مشخص شدن مقصد سفر سعی کنید در اسرع وقت برای رزرو بلیط هواپیما و هتل اقدام کنید.
  • چمدان‌های خود را به کلاه، ضدآفتاب و لباس خنک مجهز کنید.
  • برای کاهش مخارج خود می‌توانید با تورهای مسافرتی همراه شوید.

سفر رویایی به کیش

جزیره کیش به دلیل وجود منطقه آزاد تجاری دارای بهترین مراکز تجاری و گردشگری است که با سفر در فصل تخفیف‌ها به این شهر، می‌توانید محصولات آن‌ها را با قیمتی مناسب خریداری کنید. اکنون که جزیره کیش را برای سفر خود انتخاب کردید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های پیش از سفر، بهتر است از خدمات و تخفیف‌های مجموعه معتبر اسنپ تریپ که برای رزرو بلیط هواپیما و هتل در جهت افزایش رفاه و آسایش شما در نظر گرفته‌اند غافل نشوید.