به گزارش افکارنیوز به نقل از جوان، آموزشگاههاي رقاصي كه با نام آموزش حركات موزون فعاليت ميكنند، اين روزها در حال افزايش است.

این کلاس‌ها که تبلیغات گسترده‌ای را در حوزه فعالیت خود صورت داده‌اند، این روزها با عنوان اینکه روانشناسان مجربی این آموزش‌ها را تحت کنترل گرفته‌اند، کار و بارشان رو به سکه شدن است! این در حالی است که این روزها بحثآموزش رقص در برخی مهد‌های کودک‌ و حتی برخی سراهای محله(گزارش اختصاصی گروه اجتماعی روزنامه جوان)، سر و صدای زیادی را به پا کرده است. با شروع فصل تابستان و شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان و کاسته شدن از سنگینی برنامه‌های والدین، این افراد سود‌جو و فرصت‌طلب با جعل عنوان‌های وسوسه‌انگیز، تورهای جدیدی را پهن کرده‌اند.

جالب اینجاست که در برخی موارد، مسئولان چنین محافل و کلاس‌هایی در پاسخ به چگونگی نحوه فعالیت به دروغ از داشتن مجوز از سازمان‌های رسمی هم سخن به میان می‌آورند!

این درحالی است که برخی از شهروندان با شنیدن این ادعاها و مشاهده تبلیغات آزادانه این کلاس‌ها، به این گمان می‌رسند که چنین کلاس‌هایی غیرقانونی نیست. در حال حاضر، محافلی برای آموزش رقص در پایتخت و برخی کلانشهرها برپا شده که با توسل به روانشناسی، نام «رقص درمانی» را بر محفل خود گذاشته‌اند. یکی از این محافل در تبلیغاتش از آموزش حرکات موزون به سبک‌های عربی، ایرانی، اسپانیایی، ترکی، تکنو، هندی و باله زیر نظر مربی بین‌المللی خبر داده است: «اجرای سیستم
DANCE THERAPY زیر نظر متخصصین روانشناس!»

نکته قابل تأمل دیگر در فعالیت‌های این محافل، مختلط بودن ترویج رقص و رقاصی است. در بیشتر این محافل، مردان آموزش‌دهندگان رقص یا روانشناسان «رقص درمانی» هستند!

اين كلاسها به تناسب مكان جغرافيايي كه در آن حضور دارند، مبالغ گوناگوني را از مشتريان خود ميگيرند. در يكي از محافل رقص درماني در شمال تهران(پاسداران)، براي هر ساعت رقص درماني، ۱۰۰ هزار تومان از مشتري دريافت ميشود.