خبری که باعث جشن فرهنگیان و معلمان شد

احمد محمودزاده روز چهارشنبه درباره اقدامات سازمان مدارس غیردولتی در راستای مصوبه‌ اخیر مجلس اظهار داشت: حدود ۱۷ بند به بندهای قبلی سند قانون تاسیس مدارس غیردولتی اضافه شد که تغییر محتوایی، حمایتی و ارتقای آموزشی و پرورشی را به همراه دارد.

وی افزود: این قانون به معلمان که در سال‌های گذشته در مدارس غیردولتی به آنها سخت گذشته بود همچنین در جنبه نظارتی که یکی از دغدغه‌ها در موقع ثبت‌نام و دریافت شهریه است، کمک می‌کند. امیدواریم این موارد در شورای نگهبان هم تایید شود زیرا در سال‌های آتی به کیفیت بخشی مدارس غیردولتی کمک خواهد کرد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادامه داد: این قانون در حوزه نیروی انسانی که جنبه حمایتی دارد، یک بسته بیمه و دستمزد و در زمینه آموزش ضمن خدمت، دانش‌افزایی، ارتقای توانمندی باید اتفاق بیافتد.

محمودزاده اضافه کرد: در این مورد باید افرادی که در مدارس غیردولتی حضور می‌یابند، دارای صلاحیت معلمی باشند، آموزش‌های لازم را دیده باشند، صلاحیت عمومی باید احراز شود و رشته تحصیلی مرتبط هم داشته باشند.

وی یادآورشد: همه این موارد پیشتر در قالب بسته‌هایی به دانشگاه فرهنگیان ارائه شده بود که گزینش و تفاهم‌نامه در این زمینه امضا شد، این مسیر را طی کردیم و پودمان‌های ۳۶۰ساعتی یعنی ۶ تا ۶۰ ساعته که بخشی از آن به موضوعات بصیرتی، اعتقادی، آگاهی بخشی مربوط می‌شد را برگزار کردیم که هم برای خود معلمان و هم از طریق معلمان برای دانش‌آموزان اهمیت دارد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادامه داد: این اتفاقات در داخل خود آموزش و پرورش باید انجام می شد که از تابستان سال گذشته این موارد را رقم زدیم. ۶۰ ساعت به معلمان مدارس غیردولتی آموزش داده شد و اکنون در حال آسیب‌شناسی این موضوع هستیم که ضعف‌هایی داشتیم و در برخی زمینه‌ها دانشگاه فرهنگیان به تنهایی عهده‌دار این کار نمی‌تواند باشد.

محمودزاده افزود: ۲۱۰ هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی که به صورت نیروی آزاد هستند، باید در کلاس‌های ضمن خدمت حاضر می‌شدند؛ بنابراین تعداد بسیار است.